Ga naar inhoud

zwart scherm


Liberate

Aanbevolen berichten

Heb mijn schijf geformateerd en windows xp op geinstalleerd. Ervoor stond er vista op.

Nu als ik pc opstart krijg ik een zwart scherm en danmoet ik selecteren welke windows xp ik moet opstarten. De eerste werkt wel en de tweede geeft ie een foutmelding.

Zal proberen een screen van te maken. edit:Dit gaat dus niet tenzij met camera.

Op het scherm staat : selecteer welk besturingssysteem je wil opstarten

En er staat 2x windows Xp

Hoe krijg ik die tweede regel weg..??

aangepast door Liberate
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start en en typ in uitvoeren dit:

c:\Boot.ini

De simpelste en veiligste manier om te weten op welke partitie de goede windows zit is in bovenstaand bestandje de naam van de Windows te wijzigen,

bijvoorbeeld:

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional part 2" /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional part 1" /fastdetect

En je saved het bestandje terug. Voor je dit doet wel het vinkje bij "Alleen lezen" verwijderen.

Als je nu terug opstart zie je duidelijk welke Windows je gaat starten. Test ze alle twee uit. Veronderstel dat de versie met in de benaming "part 1" volgens u de overbodige versie is dan verwijder je die lijn volledig uit het bestand boot.ini. Je verwijdert dus de lijn:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional part 1" /fastdetect

Als je nu opnieuw opstart zal de keuzemogelijkheid er niet meer zijn en start "Microsoft Windows XP Professional part 2" automatisch op.

Het bestand Boot.ini bewerken

Ga als volgt te werk om het bestand Boot.ini te bekijken en te bewerken:

  1. Klik met de rechtermuisknop op Deze computer en klik op Eigenschappen. -of-
    Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ sysdm.cpl en klik op OK.
  2. Open het tabblad Geavanceerd en klik onder Opstart- en herstelinstellingen op Instellingen.
  3. Klik op Bewerken onder Systeem starten.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.