Ga naar inhoud

PC start zeer traag op !!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ga naar Kaspersky Online Scanner en klik onderaan op Accept.

Het zou kunnen dat je aan de bovenkant van je scherm op een gele balk moet klikken om ActiveX bestanden die Kaspersky nodig heeft om te kunnen scannen te downloaden. Sta dit toe.

  • Het programma begint nu met het downloaden van de laatste definitie files. Hierna klik je op Next.
  • Klik vervolgens op de toets Scan.
    Start nu het scannen door op de tekst My Computer te klikken.
    Hou er rekening mee dat deze scan een tijdje in beslag neemt.
  • Eenmaal de scan volledig is krijg je de gelegenheid om het scanrapport op te slaan.
    Klik op de toets Save Report As te klikken. Sla het rapport op je Bureaublad op met als naam kavscan.txt

Post dit rapport in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voila scan voltooid

Heeft bijna 8 uur geduurd.

Log zoals gevraagd (Er zouden trojan horse opzitten)

--------------------------------------------------------------------------------

KASPERSKY ONLINE SCANNER 7.0: scan report

Thursday, November 11, 2010

Operating system: Microsoft Windows XP Professional Service Pack 3 (build 2600)

Kaspersky Online Scanner version: 7.0.26.13

Last database update: Wednesday, November 10, 2010 12:49:57

Records in database: 4251104

--------------------------------------------------------------------------------

Scan settings:

scan using the following database: extended

Scan archives: yes

Scan e-mail databases: yes

Scan area - My Computer:

C:\

D:\

E:\

G:\

Scan statistics:

Objects scanned: 146012

Threats found: 1

Infected objects found: 4

Suspicious objects found: 0

Scan duration: 07:43:23

File name / Threat / Threats count

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Quarantine\0A8C0000\4EDDD8EC.VBN Infected: Trojan.JS.Iframe.eu 1

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Quarantine\0A8C0001\4EDDD8FE.VBN Infected: Trojan.JS.Iframe.eu 1

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Quarantine\0A8C0002\4EDDD913.VBN Infected: Trojan.JS.Iframe.eu 1

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Quarantine\0A8C0003\4EDDD924.VBN Infected: Trojan.JS.Iframe.eu 1

Selected area has been scanned.

mvg

David

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet ongewoon dat Kaspersky bij een eerste scan dergelijke lange werktijd nodig heeft. Die Trojanen zijn opgepikt door Symantec/Norton en in de quarantaine geplaatst. Daar zitten ze veilig. Dat is al iets ... volgende stap dan :

Download Dr.Web CureIt en sla het op je bureaublad op.

  • Dubbelklik drweb-cureit.exe en sta het toe om te express scan te starten.
    Indien er een popup verschijnt met het voorstel tot kopen/50% korting mag je deze sluiten.
  • De express scan zal de bestanden scannen die momenteel in het geheugen geladen zijn. Wanneer er iets gevonden wordt klik op 'alles selecteren' kies nu voor 'repareren' en uit het kleine menutje dat verschijnt kies je 'verplaatsen'.
  • Kies bovenaan in het menu voor Language/Taal en wijzig deze naar Dutch (Nederlands) indien deze bij jou anders staat ingesteld.
  • Druk op F9, kies daarna voor het tabblad Acties en stel daar het volgende in onder Malware:

    • Adware: Verplaats
    • Dialers: Verplaats
    • Jokes: Rapportage
    • Riskware: Rapportage
    • Hacktools: Verplaats
    • Haal dan het vinkje weg bij 'Prompt bij actie'.

    [*]Kies daarna voor het tabblad Scan en verwijder het vinkje bij Heuristische analyse.

    Druk vervolgens op Toepassen gevolgd door OK.

    [*]Eenmaal als de korte scan is beëindigd vink je aan: Volledige scan.

    Druk daarna op het groene pijltje (start knop) om de scan te starten.

    [*]Gevonden bestanden worden naar '%USERPROFILE%\DocterWeb\Quarantine' -map verplaatst indien het herstellen niet mogelijk is.

    [*]Nadat de scan gedaan is ga dan naar Bestand en kies Rapportage lijst opslaan.

    Bewaar deze op je bureaublad en sluit daarna Dr.Web CureIt.

    [*]Herstart vervolgens de computer!! Dit is een belangrijke stap want het kan zijn dat Dr.Web CureIt bestanden zal verplaatsen/verwijderen tijdens herstart.

    [*]Na het herstarten, kopieer en plak de inhoud van die log die je eerder hebt bewaard in je volgende post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook Spybot eens uitgevoerd

Deze heeft 2 entries gevonden

logSpybot.JPG gratis downloaden vanaf Uploading.com

Dr Web CureIt heb ik ook uitgevoerd daarna

emailcatcher.exe;C:\Program Files;Tool.MassMail.3;Verplaatst.;pslist.exe;C:\ProgramFiles;Program.PsList.126;;A0005334.exe;C:\System Volume Information\_restore{A80475B6-CF6D-4B3A-BD21-B16C67DB5304}\RP4;Tool.MassMail.3;Verplaatst.;

mvg

David

logSpybot.bmp

post-23051-1417704224,9863_thumb.jpg

post-23051-1417704225,2116_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Dan kan je al de gebruikte programma's (Vipre, Dr. Web, e.d.) verwijderen en dit nog even doen :

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren/Zoekopdracht en typ: ComboFix /Uninstall

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Indien aanwezig mag je de map C:\Qoobox manueel verwijderen.

Download CCleaner.

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.