Ga naar inhoud

Externe harde schijf


Skoebidoe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Aangezien ik een complete leek ben op computer gebied heb ik nog een kleine vraag. Mijn desktop PC is ondertussen 7 jaar oud en ik vrees dat hij er binnenkort de brui zal aan geven.Op mijn PC gebruik ik Win XP als OS.

Ik heb mij een externe HD aangeschaft om mijn gegevens over te zetten.

Mijn vraag is of het verstandig is om de HD te partitioneren? De schijf heeft een grootte van 320 GB. Indien ik moet partitioneren, wat raden jullie dan aan FAT 32 of NTFS ?

Alvast bedankt voor de tips! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Partitioneren is een keuze die je zelf maakt.

Het is - in mijn ogen toch - een handigheidje.

Ik heb mijn C-schijf gepartitioneerd om windows op de ene helft te laten draaien en op de andere helft mijn bestanden te houden. Als ik dan een nieuwe xp install wil uitvoeren dan hoef ik niet weet ik wat allemaal te doen om mijn gewone bestanden veilig te stellen.

Als je wil partitioneren, hier een degelijk woordje uitleg over fat en ntfs:

http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=532556/sc=a3ed17

Link naar reactie
Delen op andere sites

Partitioneren is een keuze die je zelf maakt.

Het is - in mijn ogen toch - een handigheidje.

Ik heb mijn C-schijf gepartitioneerd om windows op de ene helft te laten draaien en op de andere helft mijn bestanden te houden. Als ik dan een nieuwe xp install wil uitvoeren dan hoef ik niet weet ik wat allemaal te doen om mijn gewone bestanden veilig te stellen.

Als je wil partitioneren, hier een degelijk woordje uitleg over fat en ntfs:

http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=532556/sc=a3ed17

Als ik het goed begrepen heb zouden er meer voordelen zijn aan ntfs dan FAT32.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.