Ga naar inhoud

Nieuwe hardware gekocht maar krijg geen beeld


Drizla

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn probleem is dus ik heb nieuwe hardware gekocht en gemonteerd in mijn kast, het start allemaal op maar ik krijg geen beeld...

de nieuwe hardware dat ik gekocht en gemonteerd hebt:

Processor: intel care 2 duo E4500

Mobo: MSI S775 P6N SLI-Fi

vga: Sapphire Radeon 2600 XT PCI-E

geheugen: 1024mb pc 6400

de ouder hardware dat ik gebruik:

power supply: 400 watt

en 3 hard disks + dvd-speler

ik heb mijn samsung tft scherm zowel analoog als met dvi aangesloten maar ik kreeg bij beiden geen geen beeld...

Kan het zijn omdat ik mijn oude hd's nog niet geformateerd heb of heeft er iemand een idee aan wat het kan liggen...

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dikken

volgens mij is alles goed aangesloten en de videokaart vereist geen extra voeding... en een onboard vga zit er niet op natuurlijk en een andere pci-e kaart heb ik niet liggen om te testen of de videokaart al dan niet kapot is

@Yannick

van in het begin heb ik al geen beeld en op het scherm komt er check signal input digital... maar de kabel is aangesloten en ik heb het al op alle 2 de poorten geprobeert ...

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een nieuwe voeding gekocht... dus deze zou up-to-date moeten zijn nu, het werkt nog altijd niet... Vandaag heb ik ook met de videokaart van een vriend geprobeerd dus gewoon een andere 'zeker' werkende vc erin gestopt en gekeken of ik zo beeld krijg, niet dus het is nog steeds hetzelfde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker dat alles goed opstart? m.a.w. biept je comp. 1 keer als je hem aanzet (en je pc-speaker aangesloten is natuurlijk?)

als dit niet het geval is, probeer je pc eens op te starten in minimum config: enkel mobo/cpu/ram/(&vga) aansluiten. Als dit zou werken, alles 1 voor 1 inpluggen en zien waar het foutloopt.

Anders ligt het probleem idd bij je monitor of graf. kaart!

Ken iemand die ook dacht dat het aan zijn pc lag maar bleek toch monitor te zijn...

hopelijk krijg je hem aan de praat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eum het is opgelost, bleek dat ik bij het monteren zo'n koperen pinnetje vergeten ben eruit te halen er zater er dus 4 aan een kant waar er 3 moeten zijn dit was dus het probleem, nu dit pinnetje weg is werkt het maar mijn geheugen latje is wel kapot... mobo en de rest werken nog prima, dus nu het geheugen terug opzenden en kijken wat ze ermee doen...

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal!

nog een kleine vraag. Kan het kwaad dat je geheugen van 2 verschillende merken bv 1Gb van apacer en 1 Gb van andere merk monteert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.