Ga naar inhoud

foto's afhalen van harde schijf


ouzo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een oude pc (XP) waar het moederbord van kapot is. Ik heb een docking station gekocht (Quickport combo)

voor de harde schijf in te steken en zo mijn foto's van de C schijf af te halen.Maar als ik de docking station verbindt met de USB op mijn nieuwe pc (vista), dan kan ik de schijf niet vinden in Mijn computer en als ik hem aansluit op een oude laptop kan ik de C ,D en E wel zien maar kan alleen de D en de E openen maar de C niet.Maar op de laptop geeft hij wel andere namen F,G,H (De F is dan mijn C schijf).Kan iemand mij helpen :dong:

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het logisch dat op de laptop een andere station opgeeft dan c:\ want c:\ is bezet.

Waarschijnlijk is de harde schijf van XP 32 bits en het is mij niet bekend of Vista hier mee kan werken.

Je kan proberen om zo te doen:

Klik op Computer en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op apparatenbeheer

Klik nu op bovenste computer en dan actie en dan zoeken naar gewijzigde apparaten.

Lukt dat niet dan kan je aansluiten op laptop.

Deel de hele schijf

Vanuit vista kan de je bestanden dan lezen, bewerken enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe gedraagt je PC zich eigenlijk als je zowel C van je laptop als C van die oude schijf (F als je die oude schijf ook aansluit via je docking station) laat werken.

want op iedere C schijf staat nog een windows zeker? Dus die twee C schijven zijn voor de opstart van je windows.

kan je daarom misschien niet in die c- partitie van je oude schijf?

in het vervolg kan je bestanden, documenten beter opslaan op een andere partitie als je C, is altijd veiliger voor als je windows de geest geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vermoed dat je naar een dual boot moet gaan, zodat je kan kiezen tussen windows xp met C oude schijf en windows xp nieuwe schijf.

dan je oude windows selecteren daar je foto's zoeken en omzetten naar andere partitie.

maar later zou je dan die dual boot terug kwjit moeten.

kan dit? wie denkt mee en weet er meer over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heeft het te maken met NTFS

Download ubuntu

Brand de image iso op cd of dvd

Start de computer op met ubuntu (wel in de bios bij boot de cdrom of dvdrom als eerste boot zetten)

Kies voor live

Er wordt niks geinstalleerd

Kies taal en toetsenbord

Je komt dan in een soort windows achtige venster.

Nu kan je alles overzetten om harddisk of netwerk (bedraad)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.