Ga naar inhoud

LaCie Harde schijf Partioneren


CasierK

Aanbevolen berichten

Ik heb een LaCie harde schijf van 750 Gb die ik graag zou partioneren met één deel Fat32 en één deel NTFS. Het fat32 gedeelte wil ik gebruiken om een back-up te maken van de gegevens op mijn Ps3. Ik ga namelijk binnenkort een nieuwe harde schijf in mijn Ps3 steken en daarom wil ik even mijn Lacie harde schijf als back-up gebruiken.

Ik heb via windows een deel kunnen partioneren in exFat, maar als ik mijn harde schijf dan aan mijn ps3 koppel wordt deze niet herkend.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, ik krijg enkel de keuze uit NTFS en exFat.

Jammergenoeg werken back-ups van de Ps3 enkel binnen een Fat32 omgeving. Is het misschien zo dat niet elke harde schijf geschikt is om binnen een bepaald bestandssysteem te opereren, of zou dit normaal wel moeten lukken?

aangepast door CasierK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het dan eens met Partition Wizard.

De Home Edition is gratis.

Maak eerst de exfat partitie leeg door de bestanden te verplaatsen met de verkenner.

Open Partition Wizard, selecteer de exfat partitie en klik in de balk bovenaan op het icoon met format.

In het venster dat dan opent, selecteer je fat32 als file system en klik OK.

Links onderaan in het vak operations pending zie je nu 1 lijn staan.

Klik onder dit vak op de knop apply en bevestig je keuze indien gevraagd.

Sta toe dat de pc herstart als dit gevraagd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt jammergenoeg nog altijd niet.

Ik heb het programma gedownload en een partitie van 100 Gb groot gecreëerd met Fat32 als bestandssyteem. De overige 600 Gb heb ik niet toegewezen.

Als ik hem nu in mij pc insteek zie ik geen harde schijf meer bij computer, vroeger wel. Hij is wel zichtbaar in het programma partition wizard, en in schijfbeheer waar hij herkend wordt als Fat32.

Ik heb hem daarnet even aangesloten op mijn Ps3 en hij wordt nog altijd niet herkend.

Iemand nog andere voorstellen?

*Kleine update: Ik heb het lege deel ondertussen gepartioneerd in NTFS en nu komt hij wel in mijn computerscherm naast de C: te staan.

aangepast door CasierK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.