Ga naar inhoud

Internet


Gast Veraapoes

Aanbevolen berichten

Sorry als deze topic misplaatst is.

We hebben windows 7 en het internet komt vanbij Numericable/Coditel.

En ik woon in Anderlecht/Brussel.

Maar sinds kort hebben we veel problemen met het internet. Het feit dat ik amper verbinding krijg en 2 dagen geleden helemaal geen internet had. Vandaag ik tot 16u moest wachten opdat die verbinding maakte.. Irriteert me nogal.

Ook betaalt mijn vader 90euro voor 3 maand, dus 30 euro per maand en dacht ik eraan om over te stappen naar Telenet,omdat die wat beter denk ik zijn.

Nu zei men pa dat Telenet niet in brussel levert.

Is dit pure onzin? :l of kan het echt niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, bedankt voor de informatie. (:

Telenet Thuis - Internet - BasicNet

Die link is een aanbod van telenet. Het is goedkoper dan hetgeen wat we nu hebben. Is dit een goed aanbod eigenlijk? Ik ben maar 1x op de 2 weken bij mijn vader (in de vakantie is dat soms een week of 2 weken op een maand).

Maar ik snap niet zoveel van die downloadlimieten.

Enig idee hiervan? (:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het zo bekijken: Basic = 4 Mbps downloadsnelheid = 4 Mb downloaden per seconde. (Maximaal!!!)

Maar als je 2 computers / laptop hebt dan ze zijn gelijktijdig bezig dan is dat ieder 2 Mbps wat nog behoorlijk is.

Wat je vooral moet kijken is hoeveel je maximaal mag downloaden en dan is bij u geval 15 Gb per maand.

Dat is behoorlijk voor 3 computer mits je geen muziek of zo download

Voor sommige is 100 Gb niet voldoende terwijl voor andere 15 Gb meer dan voldoende is.

Wel hebt u slecht 1 mailbox maar dat is tegenwoordig geen probleem met Hotmail of Gmail enz.

Gezien je 14 dagen bij u vader ben is de aanbod ruim voldoende om ook Youtube te bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar vanboven staat:

Met 50 Gigabyte kan je 50.000 foto’s online zetten of 330 cd’s of 40 films downloaden

betekend dat dan dat het eigenlijk 50Gb is ipv 15?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat bovenaan inderdaad 50 Gb maar je hebt slechts 15 Gb (Is gewoon misleidende reclame die je bovenaan ziet)

15 Gb = 15 x 1024 Mb = 15.360 Mb

Stel dat een gemiddelde Mp3 -> 4 Gb is dan kan je 3840 Mp3 dowloaden.

Maar in de praktijk ga je ook gewoon op internet, Youbtube bekijken, drivers , freeware programma enz. en dat is ook downloaden.

Je kan het zo bekijken: bij normale internet zonder echt te downloaden verbruikt je per dag zowat 250 Mb

Dus in uw geval 250 x 14 dagen = 3500 Mb of 3,42 Gb

Ga je chatten met video dan vliegt de download enorm omhoog.

Opletten: bij Telenet is downloaden en uploaden hetzelfde bij berekenen van 15 Gb

Dus als je webcam aanzet dan upload en download je.

Stel dat je 15 Gb opgebruikt is dan komt je automatisch op smalband tot uw maandperiode voorbij is.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik zit eigenlijk constant op msn als ik bij men vader ben. Webcam zet ik eigenlijk amper op.

Verbruik msn ook veel eigenlijk?

Anders zou ik eerder voor de 50Gb gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MSN verbruikt nauwelijks omdat het tekstbestanden zijn.

Zoiets kan je non-stop doen.

Op voorwaarde dat je geen webcam als afbeelding doet.

Stel dat je basic neemt en je merkt dat het niet voldoende is voor u na een tijdje dan kan je altijd voerschakelen om een andere abonnement die je zelf kan instellen bij Telenet account.

Dus kan je best eerst Basic nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.