Ga naar inhoud

Netbook Asus EEEpc 1005 Px


Asus

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik speel met het idee om voor mijn zoontje (9 jaar) een netbook Asus (hoe kan het ook anders :D ) EEEpc 1005 Px te kopen als eerste 'pc'.

Uiteraard heeft hij nog geen enkele pc-ervaring, buiten wat online spelletjes spelen.

Wat gaat ie er concreet mee doen?...

* op termijn eventueel wat mailtjes bekijken / versturen

* leren typen

* surfen op het net, filmpjes kijken op youtube, enz

* af en toe online een spelletje spelen, geen zware grafische spullen, bijvoorbeeld op

funnygames.nl, elkspel.nl, leukespellen.be.

* sporadisch via usb een film bekijken

Mij lijkt een netbook perfect voor hem, toch zeker wat betreft RAM, HDD en vooral formaat...10,1" is perfect voor hem.

Windows 7 starter, 1 GB RAM DDR II (eventueel uitbreidbaar naar 2 GB), een HDD van 250 GB, Intel Atom N450 1160Mhz.

Doen of niet doen?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon was toen 11 jaar toen hij op eigen computer had en kon er vlot mee weg.

Hoogzelden moet ik tussen komen ondanks dat hij veel durf.

Maar de kinderen worden steeds meer technologisch slimmer en dus zou ik uw kind dat geven.

Wel zou ik duidelijke afspraken maken want PC is goed maar vrienden moet hij ook hebben.

Er is dus een tijd van computer en een tijd van spelen en uiteraard leren.

In begin zou ik een tijd geven van bijvoorbeeld 2 uur zodat hij kan wennen en stilaan vrij laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.