Ga naar inhoud

Laptop batterij Hoe , hoe vaak opladen????


ROLLO

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb zopas een Acer laptop gekocht

Vraag nu aan mensen met ervaring hoe je de batterij van zo'n toestel best oplaad

zodat hij zo lang mogelijk meegaat?

Hoelang opladen, wanneer opladen, altijd op het net werken, na ieder gebruik opladen?

Ik weet dat een nieuwe batterij veel kost , dus zou ik graag hebben dat die zolang mogelijk meegaat....

Je hoort vaak uiteenlopende adviezen i.v.m. die vraag

Graag een bevrijdend antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet is het heel belangrijk de batterij de eerste keer heel goed op te laden.

Dan je laptop iedere keer gebruiken via batterij (zonder kabel) totdat de batterij bijna leeg is, dan pas opladen (volledig opladen).

Wil je de laptop langdurig gebruiken met kabel, het best de batterij uit de laptop verwijderen.

Dat is mijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de huidige versie batterijen voor laptop kan je wanneer je wilt batterij of netstroom gebruiken of beiden.

Het maakt niks meer uit of de batterij leeg of vol is.

Vroeger was dat anders.

Wat je wel niet mag doen is batterij volledig leeg maken zonder dat je op netstroom ben.

Mijn dochter haar laptop is nu 3 jaar en nooit problemen mee gehad en nog altijd dezelfde batterij.

En ze werkt heel vaak met de laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.