Ga naar inhoud

Internet doet het niet


Destke

Aanbevolen berichten

Mijn pc doet tegenwoordig weer raar.

Als ik hem opstart dan geeft mijn netwerkicoon een foutmelding dat er geen netwerkverbinding is.

Nu het valt alvast niet op te lossen met probleemoplossing.

Wat er zich voordoet is het volgende: bij ipconfig kan ik duidelijk zien dat hij een lokaal routeradres aanneemt, ook al zit deze draad op een switch.

Het adres is 192.168.1.100 terwijl dit iets in de trend van 84.xxx.xxx.xxx moet zijn.

Ik heb het probleem tijdelijk opgelost door een bat file aan te maken met een ipconfig /release en een ipconfig /renew.

Maar dit is natuurlijk enkel het probleem omzeilen.

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is telenet, al doet dit niet terzake. Maar zoals ik al zei, zit ik niet op de router.

Ik zal anders even schematisch mijn netwerk voorstellen

Telenet Modem ---> Switch ---> Draad naar mijn kamer --> Switch --> Draad naar mijn pc

Waar al die andere draden naartoe lopen doet natuurlijk totaal niet tersprake maar zo heb je toch een idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstart de modem en vooral de switch Dlink DES-1005

Normaal gezien moet het dan in orde zijn.

switch Dlink DES-1005 heeft de neiging om uit te vallen en dat is uit mijn ervaring.

Omdat je de eerste switch zal opstarten zal je ook de tweede moeten doen.

Ik raad u aan om een router te nemen want dat is veel veiliger.

Je kan eventueel de eerst switch verwijderen en daar de router zetten.

Ofwel naar de eerste switch een router plaatsen op de vrije poort.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.