Ga naar inhoud

ventilatoren langzamer laten lopen.


bergkid

Aanbevolen berichten

hey,

ik heb 4 ventilatoren in mijn pc zitten en deze draaien volgens speedfan bijna altijd op 100% van hun snelheid terwijl de temperatuur van mijn cpu 30± graden is, dus dan zouden mijn fans langzamer moeten kunnen draaien toch?

heeft iemand een idee hoe ik dit voor me kaar zou kunnen krijgen of weet iemand hoe dit moet via speedfan? ik heb al in de bios lopen te kijken maar daar staat hij op auto (en dan zou die naar mijn idee de fans langzamer moeten laten lopen)

ik heb een GA-X58A-UD3R moederbord van GIGABYTE

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb er ook een fancontroller in zitten maar deze is geloof ik niet goed geinstalleerd door azerty en ik kom er niet echt helemaal uit hoe die bedradingen allemaal lopen, dus daar zou ik sowieso even naar kunnen kijken als ik tijd heb (denk samen ff met mijn pa te doen), maar er moet ook een manier zijn om dat anders te doen toch?

misschien moet ik het anders toch even in de bios proberen aan te passen (wat ik liever niet doe eerlijk gezegd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een fancontroller is niks anders dan een kabel van controller naar fan en een stroomdraad.

Nu kan een fancontroller uitgebreid zijn met usb of zo en daar dienen andere kabel te voorzien die naar de moederbord gaat.

Ik kan het best begrijpen dat de kabels nogal ingewikkeld lijken als je zelf niet deed.

Je kan met speedfan de fans controleren met deze handleiding

Link naar reactie
Delen op andere sites

XD ben er al achter waarom hij zo hard liep.

ik had een programma genaamd catalyst (dit is van de HD6870 videokaart) dat heeft een overklok programma er in en die liet de ventilatoren harder lopen (voor de rest niet). ik denk dat ik die per ongeluk had laten lopen ofzo.

toch bedankt voor jullie hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.