Ga naar inhoud

Windows 7 - Audio


Garfield

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ben net overgestapt van XP-Pro naar win7ult . Ik krijg echter de audio niet aan de praat.

Bij het apparaatbeheer staan echter geen alarmtekens. De driver werd door win7 geïnstalleerd . Luidsprekerset ook al eens vervangen, geen effekt. VU-meter van het luidsprekertje rechtsonder in de taakbalk volgt het volume van de muziek maar die is niet hoorbaar .

Voor de rest ontbreekt enkel een aangepaste driver voor mijn scanner (canoscan 3000).

Het mb is een Asus M2V met athlon64 3500+ proc.

Hebben jullie tips ?

Dank bij voorbaat.

aangepast door Garfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

De RealtecHighDefinition driver van asus wordt geïnstalleerd met een foutmelding helemaal op het einde en wordt niet actief.

Scannerdriver wordt enkel ondersteund voor vista en wordt door photoshop 64bits niet gevonden.

m.a.w. I am in deep sh**.

Ik hoop dat ik gans de installatie niet moet overdoen, alle programma's werden net geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vistadriver voor scanner geeft aan niet geschikt te zijn voor win7.

De twee asusdrivers, waarvan één betaversie, voldoen ook niet.

Ziet er niet goed uit, vrees ik.

De originele driver bij win7 wordt door mijn chipset niet ondersteund. Ik heb nu de realtek AC97 64bits versie geinstalleerd. Hij heeft zich geplaatst onder de map "programfiles x86". In apparaatbeheer vind ik hem niet terug om hem aktief te maken. Hoe kan ik deze driver instellen ?

aangepast door Garfield
Bijkomende info gevonden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

My system is finally alive and kicking !!!!

Heb de nieuwe audiocodecs bij realtec moeten downloaden en nu heb ik de keuze tussen de S/pdif driver van win7 (die ik niet kan gebruiken) en de gewone realtec audiodriver.

Systeem nu volledig operatineel.

Hartelijk bedank voor de steun en info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.