Ga naar inhoud

Samenstelling GAME PC


Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

2 Maanden geleden kwam ik hier ook al terecht. Mijn kotmaat wou namenlijk een nieuwe dekstop. We zijn er zeeeeeer tevreden van en nu wil ik er ook een :D.

Ik vul even dit lijstje aan:

Waarvoor heb ik een PC nodig ?

Zeker en vooral eigenlijk te gamen, soms ook multitasken (word, muziek, internet tesamen).

Wat is mijn budget ?

Ik denk aan een 1200 euro met scherm. Als er iets meer gaat kosten en dat duidelijk effect heeft bij de prestaties van de pc wil ik er wel overgaan. Het probleem is dat ik niet goed weet of 1200 euro genoeg is :).

Een merkcomputer of een samenstelling ?

Samenstelling

Ga ik overklokken ?

Niet direct.

Ga ik later upgraden ?

Misschien wel.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ?

Als iemand mij kan uitleggen wat usb 3.0 is?

Ga ik zelf assembleren ?

Neen.

Heb ik een besturingssysteem nodig ?

Is windows 7 64 bit home premium een goede keuze?

Ga ik zelf installeren ?

Ja.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ?

Een SSD.

Heb ik nog randapparatuur nodig ?

Een scherm 21-24 inch

Heb ik specifieke wensen ?

Graag langs de stille kant en een zwarte kast. Als er een evengoede grijze of andere donkere kast is, is dat ook goed.

Succes en alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling :

  • Processor : De Intel Core i5 760. Heel binnenkort komt Intel met een gloednieuwe reeks; dus als je kan wachten, zou je dat best doen. Desalniettemin is de 760 een zeer nette quad-core die goede prestaties neerlegt.
  • Moederbord : Een goede all-rounder; de MSI P55A-GD65. Goed overklokbaar, en een hele waaier van functies, zoals o.a. Sata 600 en USB 3.0.
  • Geheugen : De nieuwste reeks van Corsair; Vengeance. Hele goede latjes. 4GB is voorlopig voldoende, maar de prijzen van RAM-geheugen tegenwoordig is laag; dus 8GB is zeker een optie.
  • CPU-Koeler : De Mugen 2 Rev. B. is nog steeds een steengoede koeler die z'n werk zeker goed gaat doen.
  • Grafische Kaart : Een nette HD 6870 van XFX. Goede performance voor die prijs.
  • Bootschijf : De bloedsnelle OCZ Vertex 2 60 GB. Uitstekend voor Windows en een paar applicaties.
  • Opslagschijf : Met 60 GB ben je natuurlijk niet veel, daarom voegen we deze Samsung Spinpoint F3 1TB toe.
  • Driver : De bekendste Samsung-brander. Goed presterend model.
  • Voeding : De CM Real Power 620 watt. Efficiënt; sterk; en redelijk stil.
  • Behuizing : Altijd een beetje persoonlijke keuze, maar als je een zwarte kast wilt is de Fractal R3 zeker iets voor jou.
  • Monitor : Een designvolle 21.5 inch LG LED scherm.
  • OS : Microsoft Windows 7 Home Premium 64 Bit NL.
    Assemblage door Azerty met 1 jaar garantie op die assemblage. Sommige onderdelen genieten van een langere garantieperiode, uiteraard blijft de langste periode gelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het heel erg nuttig zou zijn om nog een maandje te wachten wil ik dat wel doen.

Maar is dit systeem dan echt goed? Ik bedoel kan het bijvoorbeeld Cod black ops op max spelen? Als ik er nu 200 euro meer bijleg maakt dat dan zo'n drastisch verschil? Hoort dit bij de betere computers?

Bedankt voor de reactie!

ps: heb gestemd ! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jup cod black ops , zoiezo maxed out

---------- Post toegevoegd om 21:23 ---------- Vorige post was om 21:21 ----------

en ja dit hoort zeker bij de betere pc's :-)

Met dit kan je alles maxed out spelen. Behalve misschien metro 2033 net niet , maar ik denk het wel :)

---------- Post toegevoegd om 21:29 ---------- Vorige post was om 21:23 ----------

Maar als ik jou was zou ik nog wat wachten :)

AMD en Nvidea zijn nu echt zwaar in concurentie en gaan binnekort met zeer krachtige kaarten uitkomen

AMD 6990 Antilles en Nvidea GTX 590

misschien zijn deze kaarten dan wel te duur voor jouw budget :s

je ziet maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.