Ga naar inhoud

Windows XP start niet nadat Bios al is opgestart


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

CD branden zal dus wel lukken....

Nu komt het er op aan om het op de juiste manier te doen. Dat ISO-bestand Ubuntu is niet bootable, niet zelfopstartbaar... Dus daar moet ik een speciale procedure voor kennen, want ik heb al ooit wel enkele CD gebrand, niet veel, maar nooit iets van "unbootable" naar "bootable" gemaakt.

Ik las enkele onderwerpen op het forum, maar vond eigenlijk niets wat me uitlegde hoe ik dat kan doen met... Alcohol 120, NeroBurningLite, CDBurnerXP of eventueel met mijn eigen Roxio 6. Trouwens Roxio levert CD's af die niet op alle PC's kunnen gebruikt worden, dus liever niet met Roxio.

Ik heb ook even geprobeerd met een USB-stick, ik kan "Removalbe" als eerste boot device instellen in de Bios van mijn normale pc, dat zit dus goed, maar zelfs met die instelling wou die niet opstarten van die USB-stick.

Er rest me dus alleen, voorlopig, een oplossing om Ubuntu bootable te maken op de CD die ik moet branden, of eventueel met een andere methode proberen....

Kan iemand me zeggen hoe ik dus die Ubuntu bootable maak op die CD?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Goeie avond!

Gewoon even informeren....

Ik had nog een oude officiële CD met het program NERO Burning Rom 5, dat ik ooit bij een pc heb gekregen, mogelijk wel bij deze oude pc waarop ik nu zit te tokkelen.

Ik heb dat geïnstalleerd en daarme volgens de procedure zoals aangegeven op WeetHet - CDRW - Hoe brandt ik een ISO CD-image met Nero? een bootable CD gebrand van Ubuntu..... Perfect! Van de eerste keer juist.

Ik heb die CD in mijn te herstellen PC gelegd, en die startte daarmee dus wel onmiddellijk op! Ik moet wel zeggen dat Ubuntu, ik zal er morgen werkelijk mijn PC mee bewerken, dat Ubuntu iets énorm traag is in vergelijking met Windows, maar hopelijk kan ik er morgen mee doen wat ik dus nodig heb, en Windows7 installeren zonder dat ik mijn gegevens die er nu nog op staan zal verliezen.

Alvast bedankt voor alle hulp. Morgen hoor je van me!

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ubuntu iso is 100% bootable.

Als je Alcohol 120% hebt dan gewoon het programma opstarten en dan naar de iso bestanden en klik erop.

Dan vraagt Alcohol 120% of het dvd moet zijn maar als je cd hebt klik je op nee.

Nota: Ubuntu start niet op in windows maar als je uw computer opstart en je hebt dvdrom als eerste boot gezet zal ubuntu starten.

post-6829-1417704269,8382_thumb.jpg

post-6829-1417704269,8683_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet wel zeggen dat Ubuntu, ik zal er morgen werkelijk mijn PC mee bewerken, dat Ubuntu iets énorm traag is in vergelijking met Windows

Dat komt door dat je nu Ubuntu hebt gebruikt via een live cd. Ubuntu staat dan niet geïnstalleerd op je harde schijf waardoor alle bestanden steeds moeten moeten geladen worden via de cd-rom.

Als je Ubuntu op de harde schijf zelf installeert zul je merken dat het heel wat sneller werkt.

Je zegt dat je windows 7 hopelijk kan installeren zonder verlies van gegevens. Wanneer je Windows opnieuw installeert op dezelfde partitie die je nu gebruikt, ben je automatisch je gegevens kwijt.

Deze omweg via Ubuntu laat je toe om je gegevens veilig te stellen en er een kopie van te maken zodat je deze kan terug plaatsen wanneer je Windows hebt geïnstalleerd.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Goeie morgen!

Het is me allemaal duidelijk en gelukt nu dank zij jullie uitleg en raadgevingen.....

Ik start vandaag met Ubuntu live te draaien op mijn te herstellen PC, zet mijn te bewaren data opzij, en zal dan Windows7 installeren.

Ik zal wel komen vertellen hoe dat allemaal verlopen is....

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.