Ga naar inhoud

nieuwe pc


Aanbevolen berichten

ik heb een pc samengesteld op alternate.be maar ik vraag me af of ik hiermee op een treffelijke manier kan gamen, zou iemand mij dit kunnen vertellen? dit is de pc:

cpu:
AMD Athlon II X3 445

voeding:

grafische kaart:

case:

dvd-rw:

moederbord:

hdd:

geheugen:

de games die ik wil spelen zijn bv: cod black ops, medal of honor tier 1, .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben eens toe aan een nieuwe pc, dus mijn vraag is of iemand vor mij een pc wil samenstellen, ik heb het zelf al geprobeerd maar dit is niet zo goed gelukt denk ik.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? ik ga hem gebruiken om te gamen, hiermee bedoel ik bv: black ops
  2. Wat is mijn budget ? mijn budget ligt rond €400, ik wil tot €450 gaan maar niet meer
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? samenstelling
  4. Ga ik overklokken ? misschien in de toekomst
  5. Ga ik later upgraden ? dat zou wel eens kunnen gebeuren, ik moet zeker nog ram geheugen kunnen bijvoegen
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? niet echt, tenzij dit belangrijk is voor later
  7. Ga ik zelf assembleren ? neen, heb ik totaal geen verstand van
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? neen
  9. Ga ik zelf installeren ? ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? nee
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? nee
  12. Heb ik specifieke wensen ? de pc moet eigenlijk gewoon de spellen aankunnen, het moet niet perfect zijn maar gewoon de mogelijkheid maken om te gamen, hij mag stil zijn en het liefste zo goed mogelijk beeld, vooral ook snel.

aangepast door gorgumph
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb jouw samenstelling vergeleken met de requirements van blackops,

ik heb de benchmarks van de aangeraden hardware opgezocht en deze vergeleken met de benchmarks van jouw samenstelling.

Processor is goed genoeg

videokaart ook

je ram is ook genoeg

ik denk dat voorlopig 2x2 gb nog wel voldoende is, je kunt er natuurlijk wel nu al 1x4gb in gooien en dan later nog eens 1x4 gb.

ik heb wat samengesteld:

azerty <-- zit er wel 10 euro over heen door de ventilatoren maar dit is echt van belang omdat je anders alleen de processor koeler in hebt en ik verwacht dat dit niet voldoende is.

processor <-- deze zal de huidige games redelijk moeten kunnen bij houden maar ik verwacht niet dat dit te lang zo zal blijven.

moederbord <-- omdat deze crossfire(let op geen hybrid) heeft en de ramsnelheden die je zult gebruiken bij overklokken uit zich zelf ondersteund. heeft ook usb 3.0 en tenminste 2x 2.0 PCIE (16X) heeft wat de meeste niet hebben. (heb trouwens ook gekeken naar sli maar dit kon ik niet vinden voor een klein prijsje)

ram <-- omdat je later er meer in wilt kunnen gooien en alle goedkope moederborden dubbelkanaals hebben heb ik voor jouw 1x 4gb ram genomen met een hogere snelheid dan je processor ondersteund zodat je al kunt overklokken wanneer je wilt

behuizing <-- ik zocht een goedkope waar een voeding bij inzat om toch binnen het budget te blijven.

voeding <-- onbekend behalve 24 (20)-pins stroomstekker met afneembare 4-pins sectie en dat hij 550 watt stroom kan leveren.

videokaart <-- ati omdat deze crossfire gedraait kan worden en deze de gene was die jij ook had gezien. deze is ook goed genoeg om je games te kunnen spelen maar verwacht niet de beste graphics.

nog vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.