Ga naar inhoud

Setup XP lukt niet


derockere

Aanbevolen berichten

Als ik via mijn setup-cd opstart krijg ik volgende melding:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer terug opstarten.

Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen

uitvoeren:

Controleer de computer op virussen.

Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geïnstalleerd.

Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten.

Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de

computer vervolgens opnieuw op.

***STOP: 0x0000007B (0xF78D2524, 0C0000034, 0x00000000, 0x00000000 ) Ik heb via Internet al zowat alles uitgeprobeerd, doch zonder resultaat!

Kent er soms iemand een tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb chkdsk /f gedaan, de virusscanner geupdated en de verschillende partities laten scannen!

De HD heeft 4 partities, (SATA), op 3 partities heb ik XP-PRO staan. De eerste partitie is voor mijn vrouw bestemd, met wat geluk kan ik dan soms op één v/d andere partities werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus nu probeer je een nieuwe installatie van xp uit te voeren?

Xp heeft problemen met de installatie op Sata harde schijven. Heb je de huidige versie van je xp zelf geïnstalleerd en ging dit zonder problemen?

Trek ook eens alle apparaten die niet nodig zijn uit voor je begint met de setup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze "Fix" had ik al eerder gevonden via Internet. Ik vermoed dat ik zowat alles heb uitgeprobeerd.

Met de Setup-cd laadt hij alle mogelijke zaken totdat hij normaliter aan het scherm zou moeten komen, waarin de vraag gesteld wordt, of men wil repareren enz.... Op dit moment krijg ik dan een mooi blauw scherm met betreffende melding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem zelf samengesteld en bij de PC-boer ineen laten zetten.

Moederbord : MSI MS-7235

Chipset : Intel P965

Processor : Intel Pentium 4 550 @ 3400 MHz

Fysiek Geheugen : 2560 MB

Videokaart : NVIDIA GeForce 210

Harde Schijf : WDC (500 GB)

DVD-Rom Station : TSSTcorp CDDVDW SH-S222A

DVD-Rom Station : TSSTcorp DVD-ROM SH-D162D

Monitor Type : BenQ BenQ FP931 - 19 inches

Netwerkkaart : RTL8169/8110 Gigabit Ethernet Adapter

Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3

DirectX : Versie 9.0c (september 2009)

Is dit voldoende info?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest het een merk pc zijn dan konden we in ieder geval gerichter zoeken. De oplossingen die ik in gedachte had heb je reeds uitgevoerd op basis van de Microsoft Fix dus daar zijn we niets meer mee. Tenzij je virusscanner iets over het hoofd heeft gezien natuurlijk. Je kan je pc altijd eens extra laten scannen door hijackthis om zeker te zijn dat er geen malware aanwezig is. Of het ook zinvol is is een andere vraag aangezien je de schijf opnieuw wil installeren.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.