Ga naar inhoud

Website maken


silvi@

Aanbevolen berichten

Ik heb een eigen domeinnaam en vroeger maakte ik mijn site met Office2000 Frontpage.

Nu heb ik een andere pc en daar kan Office2000 niet op maar Open Office3.2.

Deze heeft geen Frontpage dus moet ik opzoek naar iets anders om mijn site te veranderen.

Heeft u een voorstel ?

Silvi@

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je zou kunnen kijken als alternatief is hier: Frontpage | Open Source Alternative - osalt.com

Hier staan wat alternatieven voor frontpage. Hier (The Alternative | Replacements for Ms FrontPage) staan er ook wat alternatieven voor frontpage.

Dreamweaver is zo'n alternatief, dit werkt perfect en gebruik ik zelf ook. Alleen dit is wel een betaald stukje software.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hmm.. frontpage is wel nogal basic, je weet zeker dat je daarmee door wilt gaan? Meestal zijn die templates nogal simpel. Misschien een optie om toch een beetje html te leren? Je kan een hele template zo van internet halen en je hoeft de pagina's dan alleen te veranderen. De opmaak etc is al gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frontpage is inderdaad zeer basic, maar werkt wel. Zeker als je niet met kladblok wilt gaan werken.

Templates zijn inderdaad van internet af te halen gratis. Maar dan zit je nog steeds met het probleem dat je de inhoud van de template moet bewerken. En dat moet je dan via frontpage of een thirth party software doen om resultaten te behalen.

Wanneer je geen frontpage wilt gebruiken maar met een texteditor alles wilt aanpassen zul je html codes uit je hooft moeten gaan leren. Een editor waar je de website zo in kan bewerken is dan toch een stuk makkelijker.

Wat je ook nog kunt doen als laatste optie is een Freeware CMS systeem downloaden en installeren op de webserver. Zoals Drupal, Joomla! of wordpress.

Hiermee kun je live op je website je pagina's aanpassen en vullen met plaatjes en ander materiaal. Het nadeel is dat deze Content Management Systemen zeer uitgebreid zijn en je toch even moet zoeken hoe je het moet gebruiken.

Templates kunnen hiervoor gedownload worden, maar ook gemaakt.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Is misschien adobe dreamweaver niet goed?

Je kan de proef versie eens downloaden, ik gebruik hem en is zeer handig om mee te werken.

Het programma haalt makkelijk fouten uit je html, CSS en java bestanden.

Het koppelen van CSS scripts en html is ook zeer makkelijk.

Groetjes,

Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

en nog een aanvulling op wat adoxx zegt. Dat zijn stijl talen. Dus dat geeft vorm aan je website.

Die talen kun je weer combineren met bijvoorbeeld PHP, AJAX, ASP, ASP.NET. etc.

Die talen maken je website weer dynamisch zodat je live je website kunt aanpassen zonder zelf eerst thuis alles te coderen, en te uploaden. Net zoals een CMS (Content Management System).

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.