Ga naar inhoud

Geen verbinding met draadloos netwerk op de laptop


odil

Aanbevolen berichten

Omdat er al veel topics op het forum staan met dit onderwerp ben ik deze eerst gaan lezen in de hoop een antwoord te kunnen vinden maar helaas ik ben nog geen stap verder.

Mijn vrouw heeft sinds gisteren een nieuwe laptop, gisteren kon ik op het icoontje klikken rechtsonder op de taakbalk en kiezen voor ons netwerk (telenet) ik zag ook de netwerken van mijn buren staan onder het icoontje, mijn vrouw heeft gisteren zonder probleem gebruik kunnen maken van internet, vandaag start ze de pc op en er is geen verbinding met internet, er staat een streep of een kruis door het icoontje op de taakbalk en ik zie ook geen overzicht van de netwerken niet ons netwerk en niet die van de buren, enig idee hoe ik dit kan oplossen, ze gebruikt windows vista met IE 8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm / netwerkcentrum

Klik op draadloos netwerk beheren.

Met de rechtermuisknop moet je op uw router klikken en naar omhoog zetten zodat het op de eerste staat.

Die van uw geburen router kan je met de rechtermuisknop verwijderen.

Indien nog meer mag je ook verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons netwerk staat bovenaan.

Rechts onderaan op de taakbalk staat er een rood kruis door het icoontje en als je met je cursor op het icoontje staat, krijg je melding dat er geen draadloos verbinding is, ik ga morgen een afspraak maken met de winkel want zelf krijg ik het niet aan de praat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen : dat heb ik niet op de pc waar ik geen verbinding mee krijg, op mijn pc heb ik dat wel en die is verbonden met het internet. Ik heb op beide laptops ook verschillende schermen onder netwerkcentrum maar dit komt waarschijnlijk omdat ik IE7 gebruik en de nieuwe laptop IE8, ik begin nu toch nieuwsgierig te worden waar het probleem zit.

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld : staat zo ingesteld

Bestand delen: ingeschakeld : staat zo ingesteld

Openbare mappen: ingeschakeld staat zo ingesteld

Wachtwoord: uitgeschakeld

aangepast door odil
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.