Ga naar inhoud

filmmateriaal gemakkelijk overzetten of opslaan


krist

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik had een videocamera met van die kleine cassetjes. Ik was van plan die allemaal een keer op dvd te zetten zodat dit makkelijk was om eens af te spelen. Al die cassetjes staan nu op een pc, zo een 160 GB aan filmmateriaal. Dus die pc staat bijna helemaal vol, slechts een 500MB over. Nu is mijn camera stuk en heb dus alleen nog dat filmmateriaal op pc staan die ik kan gebruiken, daarmee moet ik het dus doen. Hoe kan ik eenvoudig dat materiaal op dvd zetten? Het zijn nu avi bestanden. Ik heb wel een programma om films te bewerken, maar daar kan ik bijna niet mee werken omdat de harde schijf zogoed als vol staat. Ik heb wel nog een andere pc waarmee ik dus kan bewerken, maar eerst moet ik die naar daar krijgen. Hoe zou ik al dat materiaal gemakkelijk van de ene pc naar de andere kunnen krijgen? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo krist,

kopieer eenvoudigweg al je filmmateriaal op een externe harde schijf.

Je hebt meteen een veilige back-up, je hebt de mogelijkheid om je pc op te ruimen, je kan je filmmateriaal bewerken op een pc naar keuze en desgevallend ook op dvd branden.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou moeten lukken...dan moet je van de map(pen) waarin je filmmateriaal staat een gedeelde netwerkmap(pen) maken.

Maar, dan verlies je wel het voordeel dat je een veilige versie hebt op een externe harde schijf én 'belast' je de andere pc er mee.

Ik 'stockeer' dergelijke dingen altijd op een externe HDD.

In geval van troubles met de pc, ben ik alvast zeker dat ik dergelijke unieke spullen niet kan kwijt spelen.

Bijkomend voordeel is dat het volume dat niet op je pc staat ook niet meer telkens opnieuw mee gescand wordt door anti-virus / anti-malwarescanners....hoe minder dat die te verwerken krijgen, des te korter de scans duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.