Ga naar inhoud

update drivers motherboard P7P55-M


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik merk net dat er bij mijn pc een cd zat, genaamd "P7P55-M" P55 Chipset Support DVD

Hierop zitten de drivers voor:

- intel chipset driver

- via audio driver

- realtek rtl8112/8112L LAN Driver

- ASUS EPU-4 engine (dit lukt niet, want geeft foutmelding, zegt iets van "door uw overclockinstellingen kan dit programma niet gestart worden, wijzig de instellingen in BIOS naar standaard, maar ik heb me nooit beziggehouden met overclocking dus ik weet niet waarom dat programma dat zegt...)

Ik heb al die drivers van die cd geinstalleerd, en enkele versies zijn bijgewerkt, dat merk je wel, pc is vlugger, en precies is door die drivers het "autorun" probleem daarmee ook opgelost .

Nu mijn vragen:

1.

Nu is mijn vraag, de cd is van 2009. Dus die drivers zijn weer out-dated. Als ik op de site van ASUS ga zien, zie ik nergens bij moederbord "P7P55-M" staan om bij te werken.

Weet er iemand een site waar ik mijn moederbord type kan bijwerken en al de andere drivers zoals de realtek rtl8112/8112L LAN Driver ? Dus naar een nog recentere versie dan op de cd? Hetzelfde voor mijn moederbord?

2.

Ik geloof dat er een programma bestaat dat heel je systeem kan analyseren naar verouderde drivers, maar ziet die ook naar chipsets? Ken je zo'n freeware programma?

Dit is configuratie van mijn moederbord:

Moederbord Fabrikant ASUSTeK Computer INC. Productnaam P7P55-M Versie Rev X.0x

BIOS Verkoper American Megatrends Inc. BIOS-versie 0502 BIOS-releasedatum 01/05/2010 BIOS ROM-grootte 2048 KBytes

CPU Sockettoewijzing LGA1156 Fabrikant Intel Versie Intel® Core i7 CPU 860 @ 2.80GHz Ondersteunde spanning 1.0 v Externe klok 133 MHz Max. snelheid 3800 MHz Huidige snelheid 2800 MHz

Geheugen Sockettoewijzing DIMM0 Huidige snelheid 1333 MHz Geheugentype DDR Geïnstalleerde grootte 2048 MBytes

Sockettoewijzing DIMM1 Huidige snelheid Unknown Geheugentype Unknown Geïnstalleerde grootte No Memory Installed

Sockettoewijzing DIMM2 Huidige snelheid 1333 MHz Geheugentype DDR Geïnstalleerde grootte 2048 MBytes

Sockettoewijzing DIMM3 Huidige snelheid Unknown Geheugentype Unknown Geïnstalleerde grootte No Memory Installed

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij asus moet je P7P55 opgeven in de linkerboven hoek en daar onder op all.

Je krijgt dan een lijst en dan ziet je P7P55-M

Joh, stegisoft, je hebt me enorm geholpen.

Door dat in de linkerbovenhoek in te tikken en door te klikken naar de juiste in die lijst, krijg ik alle updates van dat moederbord:

bijhorende lan drivers, bios updates, chipset, audio,...

Dikke, dikke mercie!!!!

Met drivemax kan je dat ook doen.

EPU-4 engine moet je in de bios activeren denk ik.

Anders moet ik dat eens kijken op een van onze computer.

Ga ik zeker eens proberen dat programma en ik zal in de bios kijken.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet echt de meeste waren up-to-date.

Ik vond het enkel een beetje hinderlijk dat je verplicht een account moest aanmaken vooraleer je drivemax volledig kon gebruiken. Heb dan DriveEasy geprobeerd, maar die download de drivers heel traag in de gratis versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is een artikel en die zegt dat je gewoon moet registeren.
ok maar trial van slechts 30 dagen.

Ik heb de drivers gevonden via jouw tip door het moederbord in te geven in de zoekfunctie van asus. Dus probleem is opgelost, heb de meest recente nu. Maar asus zelf heeft sommige drivers zelf ook niet geupdated, sommige zijn nog van 2009. Maar ik ga er van uit dat niet alle onderdelen van een moederbord jaarlijks worden geupdated.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.