Ga naar inhoud

merty

Aanbevolen berichten

Je mails staan als .dbx files in je computer.

Het eenvoudigste is ze te zoeken via windows explorer (vul in het veld *.dbx in) en te kopieren.

Hetzelfde doe je op je andere pc, daar zouden ook al dbx files moeten staan.

In dezelfde folder plaats je dan je gekopieerde dbx files.

Adresboek is makkelijk te kopieren:

via "bestand" dan "exporteren" en "adresboek"

Die kan je dan in de andere outlook terughalen met "importeren"

Laat de originele bestanden wel nog eventjes staan, je weet nooit dat er iets misloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh ja, Killer Queen heeft gelijk alleen denk ik dat jij met outlook werkt en niet met, volgens killer queen, Outlook Express... maar procedure is ongeveer hetzelfde.

In Outlook is het zelfs nog gemakkelijker:

Ga naar 'Bestand' -> 'Gegevensbestanden beheren' (denk dat het zo noemt, heb engelse versie-> 'Data file management')

Daar zie waar je huidige bestanden worden bewaard. je kan dat bestand kopieren en via hetzelfde menu in 2007 weer importeren.

Dit is een .ost bestand in tegenstelling tot outlook express die .dbx gebruikt.

Je kan dus ook op je schijf op zoek gaan naar .ost bestanden...

correct me if i'm wrong! Gr. Shorebreak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm effe roet in't eten strooien :tongue:, outlook gebruikt namelijk geen dbx en geen ost maar wel PST files indien er geen domein en exchange mee gemoeid is, deze staan doorgaans op volgende lokatie, C:\Documents and Settings\UW GEBRUIKERSNAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst.

Effe ter toelichting : DBX = Data Base Xml files / OST = Offline Storage Files, dit is indien je uw mails via een Exchange server binnen haalt met bijhorende publieke agenda of niet, bevoorbeeld op't werk in een netwerk met een Domein / PST = Post Office Box, hierin staan in één klap al uw persoonlijke folder van outlook.

Puur ter info. :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor de info, PSolutions!! 100% gelijk! op't werk zit ik achter exchange server en gebruik ik dus zelfgemaakte .ost's als archief. Thuis gebruik ik gewone mail account (pop3) en heb dus .pst bestanden. maar deze zijn gemakkelijker te beheren dan bij outlook express als ik me niet vergis, of heeft express een soortgelijk beheer?

Nu heb ik namelijk de standaard locatie van C:\Documents and Settings\... omgezet naar een andere locatie zodat het altijd makkelijk is terug te vinden/backup.

Weet wel allemaal hoe het werkt maar kan het gewoon moeilijk uitleggen. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.