Ga naar inhoud

pc neemt windows7 boot cd niet


Firedon

Aanbevolen berichten

Omdat ik de testversie had van windows 7, die nu al een tijdje om de 2 uur uitvalt heb ik besloten om eens de volledige versie van windows7 te installeren. Ik heb dus een legale cd + productkey...

Ik steek cd erin, ik reboot computer en er gebeurd niets.

Er staat:

- Boot from CD: _

_

En dan start hij verder op.

Ik ben dan maar naar de Bios gegaan, alles in orde, boot eerst van cd enzo....

Dit ook eens veranderd, alles gedisabled en enkel boot from cd aangevinkt.

Toen kreeg ik ook een foutmelding:

Boot failure

Echter: op een andere pc bij mij thuis werkt de cd wel en daar geen enkel probleem??

Even kort: pc herkent Cd windows 7 niet bij het opstarten; wat te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De des betreffende computer hoe oud is deze?

Windows 7 heeft een blue ray disk, als je lazer te oud is zal deze hem niet lezen

Tim,

Ben je daar zeker van dat windows 7 op een blu-ray disk staat (of enkel daarop)?

Ik denk het niet.

Krijg je de melding na het opstarten "DRUK OP EEN TOETS ALS U DE COMPUTER VANAF EEN CD OF DVD WILT STARTEN".

Dan moet je nog op een willekeurige toets drukken, om je windows te installeren.

Zie ook deze handleiding.

Krijg je de windows7 op geen enkele wijze geïnstalleerd via de dvd-rom, kan je als je een beetje recente PC hebt ook installeren vanaf USB- stick, wat je hiervoor nodig hebt en hoe je het doet vindt je in deze handleiding.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn pc van het jaar 2005/2006 denk ik, toen ik hem gekocht had was het een Microsoft XP Media Center edition 2005..

Clarkie deze melding: 'DRUK OP EEN TOETS ALS U DE COMPUTER VANAF EEN CD/DVD WILT STARTEN' komt er niet op, ik weet perfect hoe ik moet formatteren aangezien ik 2 jaartjes ict heb gehad maar deze tekst komt er niet op.

Als ik cd in andere pc steek komt dat er wel op :s

Zou het misschien iets te maken hebben met het punt dat ik nu windows 7 32 bit heb en dat hij daardoor die 64bit cd niet ziet? Dus kan ik alleen formatteren met een 32bit cd, ma zou toch onlogisch zijn?

Krijg je de windows7 op geen enkele wijze geïnstalleerd via de dvd-rom, kan je als je een beetje recente PC hebt ook installeren vanaf USB- stick, wat je hiervoor nodig hebt en hoe je het doet vindt je in deze handleiding.

In het BIOS kan ik USB ook instellen als boot device dit is geen probleem.

Ik zal dit zeker later eens proberen, ma is gemakkelijkst moest die cd lukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit nu gedaan met usb stick, dit is gelukt.

Echter toen ik de pc opnieuw moest opstarten kwam het terug op laden van de windows documenten;; en dan terug op installeren windows 7 en niet op het scherm van naam invoeren enz...

Moet ik misschien mijn usbstick eruit nemen na heropstarten? of..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.