Ga naar inhoud

Oude PC


roald 6

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een PC staan die ik al 2 jaar nietmeer gebruikt heb. Ik wou hem gisteren eens opstarten om er nog dingen van af te halen maar die is zo traag geworden dat het meer dan een uur duurt eer hij opgestart is en om een programma te openen duurt nog langer. Weet iemand hier de oorzaak van?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien heeft dat niks te maken met niet meer gebruiken.

Maar vocht kan wel doen vertragen.

Ik zou dit eerst doen:

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “uitvoeren als administrator". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vocht zal niet het probleem zijn denk ik want dan zouden er andere apparaten er ook last van hebben.

Ik ga dat downloaden via deze pc met Vista, en dan proberen over te zetten naar de oude met Windows ME, om dat het downloaden via oude pc bijna onmogelijk is door de lange duur. Ik hoop dat het lukt, maar zal iets voor volgende week zijn,

Grtjes en thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt niet, ik geraak niet verder dan het scherm met Windows.

Ik heb tijdens het opstarten op F8, om op te starten in veilige modus, gedrukt en dat gaat ook niet.

Dan heb ik geprobeert om op te starten via CD-rom en lukt ook niet

Ik krijg dan volgende tekst:

Setup kan Windows ME niet op computer installeren. Er is een fout opgetreden bij het schrijven van een nieuwe opstartrecord naar de eerste vaste schijf. Druk op Enter om setup af te sluiten.

En als ik op Enter druk krijg ik: D:\WIN9X>

En daarna weet ik het niemeer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de behuizing eens open maken.

Zorgt dat de kabels weer goed vast zitten.

Probeer nog eens.

Om uw data te redden:

Download kubuntu

Brandt de image op cd

Start de computer op met de cd en kies voor live

Er wordt niks geinstalleerd.

Je komt dan in windows achtige desktop

Nu kan je uw data veilig stellen.

Windows ME start je best op met een opstartdiskette

Zodra de diskette klaar is kan je naar de station gaan waar de cd ligt. Bijvoorbeeld

CD..

d:

Dan naar de installatie map: waarschijnlijk winME

Dus cd winme

Dan setup.exe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb behuizing al open gemaakt en alle kabels paar keer uitgetrokken en weer ingestoken maar helpt ook niet, en opstartdiskette heb ik nooit gemaakt, was t eigenlijk altijd vergeten. :dong:

Dan zal die Kububtu de redding moeten brengen? zal t volgende week eens proberen.

Grtjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Opstartdiskette wordt niet erkent.

Kubuntu werkt niet.

Na D:\WIN9X> heb ik setup ingetikt en dan achteraf krijg ik een scherm dat ik X aantal bytes nodig heb op vaste schijf. Wil die dan Windows appart installeren?

Als ik nu opstart zie ik na een tijdje alleen nog een flikkerend streepje, zie zelfs t scherm van Windows nietmeer.

Denk da'k maar naar t stort zal brengen, denk je nie? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft dit er mss iets mee te maken?

Als ik in t opstartmenu op "Bevestiging van elke stap" klik dan krijg ik een waarschuwing nl dit

Windows heeft een register- configuratiefout aangetroffen. Gebruik SCANREG om deze fout te herstellen.

Maar hoe geraak ik daaraan als pc niet verder opstart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.