Ga naar inhoud

Linux Schermresolutie aanpassen.


Aanbevolen berichten

Oké ! Dankjewel. Ik ga eerst en vooral alles eens in het nederlands proberen te krijgen. Dat gaat ook al pakken eenvoudiger zijn.

En dan die grafische kaart, want nu heb ik enkel de linkerbovenhoek van het beeld op mijn scherm.

Daarna zullen natuurlijk nog wat aanpassingen moeten volgen, zoals je al aangaf.

Straks eens proberen zie !

---------- Post toegevoegd om 20:33 ---------- Vorige post was om 20:32 ----------

en het is inderdaad ubuntu 10.10 dat ik heb geïnstalleerd. Dit is de filenaam : ubuntu-10.10-desktop-i386

kan je hieruit afleiden of het 32 of 64 bit is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nee, ze totaal niks met elkaar te maken.

Als je ze op aparte partitie installeert dan krijgt je een lijst met welke besturingssysteem je wilt werken bij de opstart.

Indien nog niet gedaan dan zo:

Een partitie voor windows

Een partitie voor uw data

Een partitie voor ubuntu

Een partitie als swap voor Ubuntu.

Best eerst windows 7 installeren en daarna Ubuntu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows7 staat er al een hele tijd op, maar is dus gecrasht paar weken geleden. Ik ga dit na mijn examens opnieuw installeren. Heb de harde schijf in 4 gedeeld, zoals je hierboven aangaf. Partitie waar windows op staat en dan data daar (10GB en 240GB) dan nog eens voor Ubuntu hetzelfde.

mvg

Hendrik

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 Gb voor windows 7 is veel te weinig.

Het zou best op 100 Gb gezet worden want windows 7 zelf is 15 Gb groot.

Maar je installeert ook programma's en ook al installeert je op een andere partitie dan nog worden er altijd in c:\ geinstalleerd.

Ubuntu komt met 15 Gb ruim toe mits je geen data daar opslaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was standaard zo, zal wrs soort van backup beveiliging zijn dan ofzo?

Trouwens, ubuntu heeft er de brui aan gegeven. Ik krijg geen beeld meer te zien, als ik extern scherm (tv via hdmi) aansluit wel.

Gewoon laptopscherm geeft beeld tot en met keuze van gebruiker (inlogscherm dus).

Vanaf dat ik op enter klik en mijn wachtwoord ingetypt heb, krijg ik gewoon zwart scherm. Zelfs onverlicht.

enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op Alt-F2 druk kom ik in het BIOS. Ik krijg wel de keuze in het begin om op te starten in Linux of om op te starten in een soort van beveiligde modus daar. Dan krijg ik zo'n klein blauw schermpje met opties als : "normaal starten hervatten" , "fouten opsporen en herstellen" etc.

Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.