Ga naar inhoud

Speciale tekens invoeren in forums


Kurtt

Aanbevolen berichten

Wil je speciale tekens invoeren in forums zoals ░, █, ▬, ►, →, ... , dan kan je gebruik maken van het programma "Speciale Tekens", dat bijgeleverd is bij Windows 7.

1. Klik onderaan links op de ronde blauwe startknop

2. Typ speciale tekens en druk op enter. (of typ charmap ,want werkt op alle Windows-versies)

3. Kies dan bovenaan bij Lettertype voor bijvoorbeeld Arial.

4. Scroll nu door de tekens van Arial en kies een teken. (scroll verder naar onder voor de speciale tekens!)

5. Als je er een gevonden hebt, klik je op de knop Selecteren en daarna op de knop Kopiëren.

Vanaf nu kan je dat speciale teken dat je gekopieerd hebt overal plakken. Dit doe je door rechts te klikken op een forum en dan Plakken te kiezen. Dit werkt trouwens ook in alle Office-toepassingen.

Dit heb ik gemaakt met speciale tekens:

post-484-1417704383,6206_thumb.jpg

Kies dus geen exotisch lettertype, maar een lettertype dat ook op dit forum aanwezig is, zoals bijvoorbeeld Arial. Scroll dan door de tekenset die bij Arial hoort.

Voorbeelden:

▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀

PC-Helpforum.be is een gratis pc-helpdeskforum

▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀

► Veel plezier bij pc-helpforum.be

Pc-Helpforum helpt je graag verder

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Pc-Helpforum helpt je graag verder

▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀

PC-Helpforum.be is een gratis pc-helpdeskforum

▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀

Ik heb je tip hierboven eens uitgeprobeerd.

Ik kan wel kopiëren en plakken, maar dat groter lettertype wordt in het bericht automatisch terug verkleint.

Alles terug naar basic dus.

Wat staat er fout ingesteld?????

Bedoel je dat je gewoon kopieert en plakt van bericht 1 of dat je hebt gekopieerd met programma charmap? Bij mij lukt het. Het invoegen met een symbool met charmap op het forum zelf, gebeurt in het klein, je moet het groter maken met de knop Grootte in het bericht. Ik weet niet of je dat bedoelt?

Maar als ik gewoon enkele regels uit bericht 1 kopieer en plak in dit bericht, blijft de grootte behouden. Bij u dus niet?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pc-Helpforum helpt je graag verder

▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀

PC-Helpforum.be is een gratis pc-helpdeskforum

▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀

Zo ziet het er bij mij uit.

Als je een groter lettertype gebruikt in word, je kopieert de tekst naar dit bericht moet je dan de lettergrootte enz terug hier aanpassen?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet op de knop "Bericht bewerken" klikken, maar direct alles selecteren en NIET in de bewerkmodus selecteren. Lukt het dan?

Dus gewoon de tekst en lijnen selecteren (zonder op de knop Bericht bewerken te klikken, dat heb je niet nodig), en dan rechtsklikken op de geselecteerde tekst. Dan kopieren kiezen uit het snelmenu en dan in een nieuw bericht rechtsklikken en Plakken kiezen. Lukt het zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik gemaakt met speciale tekens:

▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀

PC-Helpforum.be is een gratis pc-helpdeskforum

▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀

► Veel plezier bij pc-helpforum.be

Pc-Helpforum helpt je graag verder

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Bovenstaande heb ik uit bericht 1 ingevoegd.

Dus bij mij veranderd de lettergrootte, enz...;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij "speciale tekens" kan je inderdaad de grootte van het symbool niet instellen. Dat moet je in het forum doen (knop Grootte). Maar als je mijn grote tekst met die lijn uit bovenstaand bericht kopieert, zou die dezelfde grootte moeten aannemen. Raar dat dit bij u niet het geval is en die terug springt naar standaardgrootte.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is bij mij dus niet het geval.

Letters, tekens, lijnen, alles gaat terug naar standaardgrootte.:rofl::hmmmm:

---------- Post toegevoegd om 15:34 ---------- Vorige post was om 15:32 ----------

Lettertype vergroot naar 6

Werkt dit?

Dit werkt, maar via kopiëren en plakken niet dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.