Ga naar inhoud

Geheugen pc, ff een paar dingen :)


XazorozaX

Aanbevolen berichten

Ok, ik heb ongeveer 2 maanden geleden, een pc bij azerty samengesteld, deze bevalt mij geweldig, maar ik zou alleen graag mijn geheugen willen uitbreiden(had ik van te voren al gepland)

dit kitje zit er nu al in : Corsair XMS3 @ Azerty

dit moederbord

ASUS P7H57D-V EVO - Moederbord

nu zou ik graag willen weten, wat ik het beste kan doen,

Gewoon nog zo'n kitje kopen, of kan ik ook kiezen voor 1x4 ?(of mischien zelfs 2x4?)\mja, simpel gezegd, ik weet niet hoe het zit met dual channel gebeuren...

Zelf dacht ik aan:

Corsair Vengeance @ Azerty / Corsair Dominator @ Azerty / http://azerty.nl/8-750-312735/corsair-xms3-geheugen-8-gb.html (die laatste is volgende mij dezelfde als dat ik nu heb, maar dan letterlijk alleen groter?)

misschien een van deze setjes kopen, is die dominator nou echt die hoeveelheid geld meer waard? en werkt dit/kan dit goed incombinatie met de 2 die er nu al in zitten?

aangepast door XazorozaX
moederbord aangepast, typo weg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hhmm voor zover ik kan vinden zou jij er gewoon nog 2 ram bankjes er in kunnen doen, maar de langzaamste snelheid word gebruikt bij dualchannel (dus je zou bij wijze van nu de snelste ram geheugen bankjes kunnen halen maar dit maakt dan niks uit zolang je die andere er nog in hebt).

verder heb ik eerlijk gezegt weinig verstand van welke nu compatibel zijn en welke niet.

hoeveel extra geheugen wil je? 8GB?

je hebt nu 4 GB en als ik naar jouw selectie kijk wil je dus 8 GB er bij waarmee je op 12 GB ram uitkomt.

het lijkt er trouwens inderdaad op dat die laatste gewoon een grotere variant is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Het goedkoopste uiteraard is om nog zo'n identiek kitje te kopen, zal prima werken..: "

bedankt voor de info alvast, maar ff nog iets,

ok, als we het over snelheid hebben, dan hebben we het over de ... ? het aantal MHz(Geheugensnelheid)?

k, dus als de laagste snelheid word gebruikt, en ik niet compleet opnieuw wil beginnen, zou ik dus een indentiek setje moeten kopen, maar:

Corsair XMS3 @ Azerty 2x4 Is in elk aspect gelijk aan Corsair XMS3 @ Azerty 2x2(die heb ik nu al) behalve dan dat de 1e 2x4 is IPV 2x2.... is dit qua snelheid gezien dus hetzelfde of hoger(is het slim om die 2x4 erin te zetten, zal hij hem dus op de juiste snelheid laden enzo ? :)(allebij zijn "Geheugensnelheid :1600 MHz ( PC3-12800 ) "

aangepast door XazorozaX
Link naar reactie
Delen op andere sites

de snelheden zijn gelijk.

de snelheid heeft te maken met de MHz zoals jij al zei maar ook met de Latentie. nou weet ik het niet precies maar de latentie is als het goed is de interval(tijd) tussen 2 acties.

als je die 2x4 er bij inzet heb je 12 gb ram in je computer (wat hedendaags meer dan genoeg moet wezen. het enige wat zoveel zou kunnen gebruiken is denk ik videobewerking maar zelfs dat komt volgens mij nog niet aan die getallen) ik weet 90% zeker dat het geen problemen zal opleveren.

PS ik kom aan 12gb ram omdat ik er van uit ga dat jij je andere 4 gb ram er ook inlaat zitten (dit is mogelijk dacht ik omdat je 4 ramsloten in je pc hebt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, mja, ik had die computer met die 4 gekocht, en wou het even uitbreiden, en dacht toen meteen, ach.... waarom niet meteen, erm... geweldig veel geheugen? kost toch eigenlijk geen drol meer :)

als alles volgends jou goed werkt dan ga ik morgen eens even die 2x4 bestelllen : )

, bedankt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.