Ga naar inhoud

Hoe werkt pdf?


Kurtt

Aanbevolen berichten

Als je iets in Word maakt, met verschillende 'exotische' lettertypen, kan je dat document ook als pdf bestand opslaan. Nu een aantal vragen:

- gaat er echt geen kwaliteit (van de lettertypen, figuren, ...) verloren als je het opslaat als pdf?

- hoe werkt pdf? maakt dat programma dan een soort printscreen van het document? Maar een printscreen maken en dan plakken ergens anders is altijd van slechtere kwaliteit dan het te printen in het origineel programma, dus hoe speelt het pdf formaat het klaar om geen info te verliezen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

PDF slaat alles op zoals lettertype enz.

Maar als een andere programma dan Word is dan zal pdf de lettertype omzetten in een lettertype dat geschikt is voor dat programma als er ge-exporteerd wordt.

PDF heeft het voordeel dat het altijd beter afdruk dan de orginele document.

Word heeft de neiging om bij af te drukken anders te doen.

In principe scan PDF eigenlijk.

Mijn dochter maakt zeer mooie Word documenten maar zodra ze wilt afdrukken zal ze altijd eerst pdf maken en dan afdrukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik met een bepaald programma iets maak, en sla dit op als pdf, dan gaat er geen kwaliteit verloren?

Dus, ik maak iets in Word, maar iemand anders heeft geen Word, en die drukt de pdf-versie ervan, dan is dit even goed (of zelfs beter zoals je zegt), dan origineel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kan inderdaad PDF bestand meegeven aan iemand anders die geen Word heeft.

De meeste drukker vragen PDF bestand als bestandformaat om te drukken.

Nochtans hebben hebben drukker meestal iMac computer en dus hebben geen Windows Office maar Imac Office of zo.

Nu is het wel zo dat de kleur misschien iets anders kan zijn bij iemand anders maar dat heeft enkel te maken met de kleuren en helderheid van de scherm.

Ook het printen kan enigzins anders zijn maar dat heeft puur met de printer te maken en dus niet door PDF

Ik heb hier wel over Adobe PDF.

Of het evengoed gaat met de gratis versie heb ik niet getest maar ik denk van niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.