Ga naar inhoud

Is dat Avast een zogenaamde proxy voor ... PCTools Firewall ?


Aanbevolen berichten

Het advies van Kurtt op DEZE TOPIC (antwoord #4) heb ik gevolgd voor de keuze van mijn huidige beveiligingsoftware.

Ik heb dus tezamen AVAST en PC Tools Firewall Plus geïnstalleerd op mijn PC.

UIteraard heeft een Firewall veel werk bij het begin en stelt hij veel vragen, waarop het antwoord meestal zeer eenvoudig is.

Nu controleert PCTools Firewall natuurlijk ook AVAST en stuurt de firewall een vraagbericht om te weten of AVASTSVC.EXE al dan niet een proxy is ... "omdat het er op lijkt" .

Persoonlijk vind ik wel dat ze dat bij PC Tools , in plaats van zulke lastige vragen te stellen, dit al lang zelf mocht hebben uitgevist ; als ze dan toch zoveel awards hebben gekregen, waarop ze zo trots op zijn !

Ik heb nooit echt goed begrepen wat een proxy juist is, en sta daar met mijn mond (bijna) vol tanden. Ik kan alleen JA of NEEN antwoorden. "Ik weet het niet" is geen optie en dus blijft die vraag daar staan. IK heb dan maar de firewall tijdelijk buiten gebruik gezet, zolang ik daar een antwoord voor heb.

Het bericht laat toe om verder details te bekijken en opent dan een tweede venster, wat ik hier toon. Bedankt om mij het juiste antwoord te geven op de firewall-vraag.

avastproxyornot.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.