Ga naar inhoud

Problemen na verwijderen virus csrss.exe


Aanbevolen berichten

Best wel installeren maar eerst iets nakijken.

Ga naar start - uitvoeren, typ services.msc in het tekstvak en druk OK.

Zoek in de lijst naar de Cryptografie service (cryptographic service) en selecteer deze.

Controleer of de status op "gestart" en het opstarttype op "automatisch" staat.

Als dit zo is, klik dan met rechts en kies voor "herstarten".

Als het opstarttype niet op "automatisch" staat, dubbeklik om de eigenschappen te openen.

Nu kan je het opstarttype op automatisch zetten en bevestigen met OK.

Indien de status niet op "gestart" staat, met rechts klikken en kiezen voor starten.

Als de status wel op "gestart" staat, klik dan met rechts en kies voor "herstarten".

Sluit het venster en probeer opnieuw het SP3 te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is blijkbaar iets mis gegaan bij de herstelprocedure want er ontbreken nog meer services.

Plaats de bestanden die je nog nodig hebt op een externe schijf en doe een volledig herstel naar de fabrieksinstellingen.

Vergeet niet de installatiebestanden voor je XP service packs en eventuele programma's mee over te zetten.

Controleer dan bij de services of de "cryptografic service" en "application identity" er tussen staan.

Indien dit zo is, mag je de SP installeren alvorens de normale windows updates te starten.

Als beveiliging heb je genoeg aan 1 virusscanner in combinatie met malwarebytes.

De gratis versie van Malwarebytes moet je wel wekelijks zelf opstarten en dan eerst een database update doen via de tab "update" voor je de scan start.

Als er een cd/dvd brander in je pc zat bij aankoop, heb je normaal gezien ook een bijhorend brandprogramma.

Gratis versies van Nero 9 en Nero 10 kan je downloaden.

Bij de installatie moet je goed de schermen lezen en indien mogelijk de Ask tookbar uitvinken zodat die niet mee geinstalleerd wordt.

Office is een ander paar mouwen.

Die is niet gratis te krijgen. Maar als je vroeger een installatiesleutel (code) hebt gekocht, kan je die wel gebruiken om te installeren met een geleende cd/dvd. Het moet wel de versie zijn waarvoor je de sleutelcode hebt.

In het slechtste geval zal je een nieuwe versie moeten kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt bedankt voor je antwoord Kweezie, maar eerlijk gezegd zie ik een volledig herstel niet zitten. M'n bestanden overzetten naar een harde schijf vind ik nog haalbaar, maar van veel programma's heb ik de installatie niet meer, dus die zou ik dan opnieuw moeten afhalen enzo.

Zou het kwaad kunnen als ik m'n PC gewoon met SP2 laat draaien? Alles loopt voorlopig goed. Mijn broer's PC draait nog op SP1 en heeft ook geen problemen.

Ik heb er wel de andere programma's zoals SPybot e.a. afgehaald, en momenteel gebruik ik dus enkel Malwarebytes tegen Malware die ik geregeld update, Avira als virusscanner en Comodo als Firewall.

Ik heb ook nog Nero 6 kunnen bemachtigen via m'n broer (Nero9 blijkt SP3 nodig te hebben) en Office via m'n moeder, die ga ik dit weekend installeren.

Alleszins bedankt voor de moeite, en ik zal jouw berichtje zeker bewaren moest het mislopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je PC zal wel nog draaien op SP2 (en zelfs op SP1) maar dan zullen een aantal veiligheidslekken blijven bestaan omdat deze werden gedicht in de latere SP.

Je gaat dan ook niet alle updates meer krijgen en sommige programma's zullen niet installeren of werken omdat ze SP 3 nodig hebben (zoals Nero 9).

Als jij met deze beperkingen kan leven, hebben wij daar ook geen probleem mee. Het is jouw keuze.

Met Comodo, Avira en Malwarebytes in combinatie met een dosis gezond verstand, ben je wel voldoende beschermd.

Tot slot nog wat goede raad.

Ken je eigen virusscanner en zijn meldingen.

Als je een virusmelding krijgt die niet van je eigen scanner komt, moet je die gewoon dichtklikken met het rode kruisje.

Zeker niet gaan klikken op knoppen zoals "OK" of "herstellen" want dan haal je de miserie pas binnen.

Als je tools of programma's installeert (zeker als je ze hebt gedownload) lees altijd de schermen van de installatieprocedure.

Installatie van bijkomende toolbars mag je altijd uitvinken. Deze toolbars heb je toch niet echt nodig en meestal zitten die vol lekken en achterpoortjes waardoor malware en/of spyware op je systeem geraakt.

Als je wil mag je deze vraag dan als opgelost markeren.

Nog veel computerplezier

:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké Kweezie, dan laat ik hem momenteel draaien op SP2.

In het vervolg als Avira ooit nog eens een virus zou vinden, zal ik ook eerst eens de vraag stellen of het veilig is om te verwijderen.

Als ik me het goed herinner was het voor de crash Avira die me op de hoogte stelde van het virus en heb ik het via hen verwijderd, maar lijkt me veiliger om eerst de vraag te stellen : jullie zijn echt TOP om raad te geven.

Nog eens bedankt :adore::top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.