Ga naar inhoud

Hoe backup maken van outlookbestanden (outlook 2010) met syncback ?


Tiago

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik gebruik sinds enkele dagen het gratis programma SYNCBACK voor het uitvoeren van de backups van mijn bestanden ("Mijn documenten").

Vooral de synchronisatiemogelijkheid die dat programma biedt, vind ik geweldig want vroeger moest ik bij iedere backup telkens al mijn documenten backuppen, nu nog enkel de wijzigingen sinds de laatste backup hetgeen zeer veel tijd en energie bespaart.

Ik kom er evenwel niet toe dat programma met goed gevolg te gebruiken voor de basisbackup (en nadien de synchronisatie) van mijn outlookbestanden (mails, contactpersonen, ...). Ik gebruik Outlook - OFFICE 2010.

Voor alle duidelijkheid signaleer ik dat ik als volgt te werk ga maar dus zonder resultaat :

- als bronbestand heb ik C:\Users\NAAM.NAAM-HP\Documents\Outlook-bestanden

- als doelbestand heb ik H:\BACKUP OUTLOOK\ op een externe harde schijf.

Ik selecteer "backup de bestanden in de bronmap inclusief de onderliggende mappen" en voer de daaropvolgende handelingen uit maar krijg steeds het bericht dat er 2 kritische fouten zijn gebeurd. Letterlijk staat er :

Niet in doel, Mislukt om bron te kopiëren: Kan bestand niet lezen (C:\Users\NAAM.Naam-HP\Documents\Outlook-bestanden\BACKUP OUTLOOK - 05.02.11.pst): Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander

proces wordt gebruikt \.............@.... .....be.pst Niet in doel, Mislukt om bron te kopiëren: Kan bestand niet lezen (C:\Users\NAAM.Naam-HP\Documents\Outlook-bestanden\................@.........be.pst): Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander

proces wordt gebruikt Kennelijk kan je een pst.bestand dus niet zomaar kopiëren zoals een ander.

Graag wilde ik weten of en zo ja hoe SYNCBACK me toelaat mijn outlookbestanden te backuppen en nadien te synchroniseren ?

Dank bij voorbaat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander

proces wordt gebruikt

Betekend dat outlook nog aan staat.

Sluit outlook alvorens het programma te gebruiken.

Doch het kan zijn dat outlook wel gesloten is doch op achtergrond nog aanstaat.

Klik op toetsen CTRL + ALT + DEL en kies takenbeheer

Bij processor ziet je Outlook en klik erop en dan onderaan taak beëindigen.

Waarschijnlijk zie je daar ook Word.exe en sluit dat ook af.

Als je met dat programma die ik niet ken wilt gebruiken dan dient u alle programma's af te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.