Ga naar inhoud

2 Windows XP Pro op één computer !!


omapaloma

Aanbevolen berichten

Omdat de oude pc steeds vastliep heb ik er een nieuwe instal opgedaan , nu heb ik 2 versie van Win Xp ,

1 nederlandse die staat in lokaal (C:)als Primaire , en 1 spaanse die staat in (F:) Boot , staat daarbij als ik ga kijken met Easeus partition Master pro .

Ik heb uren gezocht hoe ik die oude Win XP nl zou kunnen formateren maar dat ging niet ,ook niet als ik boote van de cd ,en daarom heb ik dan maar voor nieuwe instal gekozen en nu heb ik de nieuwe die start en de oude die niet benaderbaar is , ik zou graag de nieuwe Spaanse in (C:) willen zetten en die oude verwijderen , als ik kies voor (C:) formateren dan loopt het tot het einde en dan zegt de pc dat het niet gaat . Graag hulp aub

---------- Post toegevoegd om 19:12 ---------- Vorige post was om 19:09 ----------

Ik krijg wel de keuze welke windows starten maar om naar de onderste te gaan dat gaat niet want de toetsen reageren dan niet en dan start hij altijd de nieuwe op , dat is OK maar ik zou toch graag die oude eraf krijgen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start

Typ in uitvoeren dit: c:\boot.ini

Kopieert de tekst en zet het hier bij uw volgende bericht.

Wilt je helemaal opnieuw doen dan zo doen:

Download dit:

http://sourceforge.net/projects/gparted/files/gparted-live-stable/

Brand deze iso op een cd of dvd

Maak altijd een back-up van uw data indien nodig

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Verwijdert alle partitie’s met de rechtermuisknop.

Bovenaan of met rechtermuis maak je een nieuwe partitie en geef de grootte aan

Kies NTFS

Je kan beste op de blauwe balk met de muis de grootte aangeven door van rechts naar links te schuiven en dan worden de 3 vakken automatisch ingevuld.

Wilt je nog een partitie dan klik je weer op nieuw en ext kiezen en klik OK

Klik nu op nieuw en kies voor logical en NTFS

Weer op de blauwe balk de grootte geven.

Zo kan je partitie bij maken en kies dan wel voor logical.

Klik dan op apply.

Wilt je de tweede harddisk ook doen dan is het precies hetzelfde.

Daarna XP Spaans installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus met Gparted de schijf geformateerd en 2 nieuwe partities gemaakt alle 2 ntfs en de 2de een logische , dan reboot en dan de Windows XP cd erin gedaan en die starte en zei ,nu de cd verwijderen ,heb ik gedaan ,weer reboot maar hij komt niet verder dan , faillure bij booten met CD , ik geraak niet meer verder ! ik heb al CD eerst gezet en Hdd ook eens eerst in de bios maar niets wil meer lukken . Nu staat hij uit met de Windows CD erin . Als ik hem opzet en hij zegt : toets eender welke toets in dan reageert hij niet ! De Cd is de originele met legale key .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi omapaloma,

Daar het je wel gelukt is GParted te starten vanuit de cd-rom denk ik dat je Windows XP cd of niet bootable is of dat de cd misschien wat beschadigingen heeft.

Heb je de mogelijkheid om de cd in een andere pc of laptop te proberen.

Is het geen recovery cd?

Groetjes Dasle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de originele Cd waar ik enkele dagen geleden nog die 2 de Windows mee op de pc heb gezet , hij is wel gestart en heeft wat zaken ingesteld maar toe zei hij ,nu de cd verwijderen en terug opstarten ,toen is het mis gegaan ... ik wil nog wel verder proberen maar weet niet meer wat , de boot volgorde is 1 cd 2 HDD ,maar ik heb het nu zo'n 10 keer geprobeerd maar het lukt me niet de installatie verder te zetten . De Gparted Live CD is de nieuwste versie en een beetje anders dan de vorige ,ik heb ze ook in het nl gebruikt omdat dat gemakkelijker is . Kan ik mss nog iets in de boot sectie veranderen ?

---------- Post toegevoegd om 12:08 ---------- Vorige post was om 12:06 ----------

Er zit maar één hdd in de pc .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nog eens geprobeerd , terug met Gparted geformateerd nu 1 partitie ,dan de CD erin weer wordt er vanalles geladen en dan restart met Cd erin gelaten maar dan komt er dit : Pri . Master Disk HDD. S.M.A.R.T. capability .... Disabled

Pci Devices Listing , dan een lijst en dan fout bij laden van het systeem ( maar dan in het spaans )

Ik heb het nog een paar keer geprobeerd met eerst CD als eerste boot ,en ook met HDD als eerste boot maar niets helpt !

De toetsen reageren niet als gevraagd wordt om gelijk welke toets te drukken om van CD te booten . Ook in het Gparted scherm reageren de toetsen niet om naar een ander menu te gaan .

---------- Post toegevoegd om 15:41 ---------- Vorige post was om 15:35 ----------

Het is een Spaanse OEM cd 2000 die ik bij de pc heb gekocht nadat in de winkel er een Nederlandse Windows (zonder key) was opgezet ,6 jaar geleden en die is dan geactiveerd met de key van de OEM cd .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.