Ga naar inhoud

Dlink DWA 140 driver voor Ubuntu (Linux)


Aanbevolen berichten

ik klik op het zender icoontje en zie : Draadloze netwerkverbinding "naam" actief: "naam" (0%) en bekabelde netwerkverbinding Auto eth0 actief .

ik heb de driver van Ubuntu verwijderd en ndiswrapper geinstalleerd en daar zit nu de wireless verbinding in die dus aangeeft "actief" (0%) De Network Manager applet 0.8.1.maakt wel fouten .

Ik ben naar een pc winkel geweest en heb de wireless stick (Dlink) laten testen en die is helemaal OK .

Zou het toch de WAP beveiliging zijn ?

groetjes

---------- Post toegevoegd om 12:39 ---------- Vorige post was om 12:37 ----------

nog onder dat icoontje bij verbindings info : de bekabelde verbinding 100Mb/s en de draadloze verbinding 11Mb/s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van Dlink staat alles ingesteld , de usb-netwerkkaart is van de router ( die was erbij ) en WPA en WPA2 wordt ondersteunt ,ik heb juist de beveiging van WPA2 naar WPA gezet ,maar ook dat helpt niet . Op het NET staat ergens dat (ndiswrapper als die de software driver van Windows uitvoert) het bij sommige netwerkkaarten niet werkt als er WPA beveiliging is . Ik heb al de rechten op de admin account van de pc met Ubuntu .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inplaats van gewoon op te starten begon de pc een memtest te doen en bleef deze herhalen na iedere herstart na een uur heb ik hem uitgezet en met de Ubuntu cd terug gestart ,en hij begon direkt een nieuwe Ubuntu op te zetten ,nu typ ik vanaf deze nieuwe Ubuntu met een kabelverbinding ,want nu wil hij zelfs de draadloze netwerkstick niet zien of erkennen en er is ook geen mogelijkheid om een draadloze verbinding op te zetten ,want de knop "toepassen " blijft grijs . Ik denk dat de pc niet lang meer zal leven . Bedankt voor de hulp

Als er nog iets te melden is zal ik het doen ,groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen, Als het niet echt nodig is zou ik de beveiliging van de netwerkverbinding niet veranderen , dat geeft problemen als er nog andere pc's automatisch inloggen op het netwerk , Vista is daar gemakkelijker in dan Windows 7 , die bleef maar zeggen dat de opgeslagen instellingen niet overeen kwamen ,het was wel even zoeken om dat te veranderen .

Ubuntu is echt goed en leuk om te gebruiken en heel eenvoudig , het probleem met de draadloze verbinding lag aan de hardware van de oude pc , NIET aan Ubuntu .En het automatisch starten van de memtest 86+ lag ook aan de PC .

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.