Ga naar inhoud

ENIGE TIPS OM JE PC OP TE KUISEN? Alle hulp geapricieert!!

JavaCrash

Aanbevolen berichten

Kurtt & JavaCrash,

Verder kan ik niet meer dan het volgende bedenken om plaats te sparen (maar een gedacht Graag toch eerst de opinie van Kurtt!):

[1] In de map «C:\Windows\Installer» wissen wat je niet langer nodig hebt.

[2] De mappen «C:\ProgramData» evenals «C:\Windows\DowloadedInstallations» leegmaken.

[3] De map «C:\Windows\SoftwareDistribution\Downloads» leeg maken.

En RevoUninstaller tips niet vergeten.

Grt., | WaWa

---------- Post toegevoegd om 22:53 ---------- Vorige post was om 22:41 ----------

Amazone,

Tja, als na »perfmon /report« mededelingen komen over wat loos is kan je er aan proberen te werken. Een nieuwe post plaatsen voor de gemelde problemen is het beste idee.

Grt.,

WaWa

aangepast door WaWa
correcties in tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Allemaal,

Hier ben ik weer met een tip.

Dit wou ik ook nog vermelden i.v.m. wat je kunt doen om plaats te sparen:

(Deze morgen nog eens over gedaan om alles precies te kunnen noteren).

[1] Als je systeem goed draait, maak je een »Systeemkopie« (Image). Best op een externe schijf of een ander medium van +16GB.

[2] Maak een »herstelschijf« als je die nog niet hebt. Op het einde van de aanmaak van de Systeemkopie krijg je trouwens de vraag of je een herstelschijf wenst te maken.

[3] Plaats de schijf in je DVD drive.

[4] Herstart - en als de letters op zwart scherm verschijnen klik je op »F?« die het Boot Menu vraagt. Bij mij F12, maar bij jou misschien een andere F-toets.

[5] Verander je BIOS éénmalig en ga daarvoor met pijltje naar beneden (meestal één lijn) naar de naam van je DVD-drive.

[6] Je systeem start hiervan op en je krijgt een scherm waarin je je taal (Nederlands) en het toetsenbord moet instellen. Waarschijnlijk staat Verenigde Staten, maar als je een Belgisch Azerty hebt is dat niet goed. Voor Qwerty wel. Belgisch Azerty? Ga naar »België Punt«.

[7] Op het volgende scherm zet je het bolletje op een »Met een vroegere Systeemkopie herstarten« Nu:»Enter«

[8] Nu krijg je tijd voor een kopje koffie.

Windows zet alles terug, maar niet de onnodige bestanden!

Zo ben ik vanmorgen van 52GB naar 35GB teruggekomen. 17GB minder! Omdat de Systeemkopie recent was ben ik geen data kwijt, behalve de onnodige. Ook in Onderhoud wordt de betrouwbaarheidsgeschiedenis gereset!

Je kunt daarna best een schijfopruiming en een schijfdefragmentatie doen.

O.K.? | Ik neem aan dat deze topic nog niet gesloten is. Daarom dus. | Beste groeten | WaWa

aangepast door WaWa
correctie in tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het regent hier tips en het blijft hier tips regenen... ;-)

JavaCrash hebben we voorlopig niet meer 'gezien', vermoedelijk heeft ie wel eventjes zijn handen vol.

Er zijn tal van goeie tips bij voor mensen die eens aan de grote 'lenteschoonmaak' willen beginnen van hun systeem.

En, blijkbaar wordt er ook gretig van die tips gebruik gemaakt, dat merk je aan het aantal keren dat dit topic al bekeken werd en aan het openen van een aantal nieuwe topics (o.a. door Amazone)...een leuke vaststelling vind ik.

Zonder enige afbreuk te willen doen aan de hoeveelheid tips en hun kwaliteit begin ik me stilaan toch wel een aantal bedenkingen te maken bij dit alles...

Als ik 'morgen' van iemand een laptop krijg die niet meer gebruikt wordt dan zou dat een leuke aanvulling zijn voor mij...

Maar langs de andere kant zou ik persoonlijk voor een recovery gaan...met een schone lei beginnen (fabrieksinstellingen) en daarbij de software installeren die voor mij noodzakelijk is lijkt me voor mij persoonlijk 'mijn keuze' te zijn in dit geval...

Je hebt de zekerheid dat je besturingssysteem 100% op punt staat (zonder ontbrekende .dll's enz...) en dat je notebook volledig aan jouw wensen voldoet...op een veel kortere tijdspanne.

Maar, als JavaCrash graag wat bijleert en uitprobeert : zeker doen...maar misschien toch overwegen om na de 'experimenten' te eindigen met een recovery... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Allemaal, Beste Asus,

Zo heeft iedereen een beetje gelijk. De tips zijn zeker ook nuttig voor de mede-lezers. Ze kunnen het uitprinten en bewaren voor slechtere tijden. Er zijn té weinig dergelijke tips te vinden en de pc-gebruikers krijgen constant: Download this en/of klik hier om je computer sneller te laten draaien. Heel dikwijls staan deze trucs groter vermeld dan de download die men zoekt. De mensen lopen er in en ze krijgen een betaalversie doorgeschoteld nadat ze vernomen hebben dat er 1000 of zo registerfouten zijn. Terwijl er eigenlijk niets aan de hand is. In het slechtste geval krijgen ze nog eens brol binnen die de pc onstabieler maakt.

Misschien moeten we eens een discussie starten over zogezegde Tune-up programma's. Op een Duitse site heb ik eens zo een discussie gevolgd met zelfs een vergelijkende test van 40 of zo diverse Registercleaners. De resultaten waren verrassend. Als ik eens terugkijk naar de problemen die ik heb gehad, waren ze in 90% van de gevallen nà het gebruik van een Registercleaner. Behalve CCleaner blijf ik er meestal van af. Hopelijk krijgen we nog wat te horen van JavaCrash. | Groeten en nog eens bedankt voor de hulp van vroeger via deze site. | WaWa

aangepast door WaWa
tekstcorrectie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alweer erg bedankt voor al de tips!

Ik hoop dat ze niet alleen handig zijn voor mij maar ook voor andere lezers.

Ik heb inderdaad mijn handen vol en heb niet zo veel tijd. Maar die recovery waar asus het ook over had is ongeveer wat ik wil... Nieuwe pc, nieuw begin. En wat ik nodig heb instaleer ik dan weer wel... Maar voor die recovery heb ik zeker een cd nodig... Die ik dus niet heb...

Ik wil de tips ook zeker gebruiken maar als ik het allemaal in 1x kon doen zou ook handig zijn.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je post 5 van Asus in dit topic al gelezen,daar staat een link naar de HP site die uitlegt hoe je een herstel kunt uitvoeren vanop de aanwezige herstel partitie.

Oh ja! Ik heb het gevolg maar nu duikt een ander probleem op... :s

Waneer ik opstart en f11 duw krijg ik dit bericht:

Please make sure your keyboard is connected to your machine, and that it is plugged into the correct jack.

Please ensure that the machine is powered off before removing and replacing any system cables. If it is installed

correctly, make sure none of the keys are depressed.If this message persists. You may need to replace your keyboard.

Daarna start hij windows gewoon verder op... Terwijl mijn toetsenbord perfect werkt... :S

Mvg jens

Link naar reactie
Delen op andere sites

JavaCrash,

Het houdt blijkbaar niet op. Dit is (volgens mijn boerenverstand) het moment om »Winkey + R« te typen en dan »Perfmon /report« in te geven om te kijken wat er gebeurt. Als je een melding krijgt dat een stuurprogramma van een apparaat niet werkt dan kan er wat aan gedaan worden via »Apparaatbeheer«. Laat het weten. Kijk ook eens bij »Apparaten en printers« of ze allemaal te zien zijn en/of er soms een uitroepteken in een geel driehoekje bij staat.

Bekijk het eens. | Gr., | WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.