Ga naar inhoud

Eerste eigen computer maken.


Aanbevolen berichten

Ik ben Thomas en wil voor de eerste zelf een computer maken, daarom zoek ik hier hulp om zeker te weten dat ik alles er in heb en het hopelijk goed doe.

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Ik wil er gewoon dingen voor school etc. op kunnen doen ook wil ik er goed spelletjes op kunnen spelen, en onder het spelen ook gewoon op msn, internet etc. kunnen zitten.

2 Wat is mijn budget ? - Toch ongeveer een maximum van 500 á 600 euro.

3 Een merkcomputer of een samenstelling ? - samenstellen

4. Ga ik overklokken ? - denk het niet

5. Ga ik later upgraden ? - Alleen als het echt nodig is.

6. Ga ik zelf assembleren ? - Ik ken iemand waarmee ik dat kan doen.

7. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Ik ben zwaar fan van XP maarja windows 7 zal wel beter zijn.

8. Ga ik zelf installeren ? - Ja

9. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Een vette behuizing lijkt me wel leuk met led enzo, maar het moet niet te duur en overdreven worden.

10. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Is allemaal al aanwezig.

11. Heb ik specifieke wensen ? - Nee, ben helemaal nieuw in het zelf bouwen. dus weet niet bepaald wat specifiek goed is.

Ik ben inderdaad berhoolijk nieuw met de hardware, dus heb graag goed advies :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling

Gezien het beperkte budget gaan we hier toch wel voor een AMD-systeempje, met de Phenom II X4 955. Een goedkoop bijpassend 880G moederbordje van ASUS zit erbij. De standaardkoeler is vrij stil (eigen ervaringen) Een setje Kingston HyperX 2 x 2 GB maakt het compleet.

Alweer gezien het beperkt budget moest ik wel voor een vorige-generatie kaart kiezen. Pas op, de HD 5770 presteert zéker niet slecht, maar nieuw is hij niet.

Qua opslag heb je 1TB van de Samsung Spinpoint F3 1TB.

Een licentie voor Windows 7 Home Premium NL 64 bit zit er ook bij.

Een behuizing met een blauwe-LED fan zie je wel regelmatig, maar de CM 690 II Advanced is toch wel een toppertje. Al dit wordt gevoed door de Corsair CX500.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de snelle hulp.

Ik vind zo'n officiele windows wel een beetje duur, en mijn broer gebruikt een illegale versie en heeft er nog nooit problemen mee gehad, dus de windows 7 kunnen we weglaten voor de rest heb ik van de rest even een lijstje bij Azerty gemaakt.

Misschien dat ik nu meer geld heb voor betere/andere onderdelen??

Oja en ik zag verschillen 880G ASUS moederbordjes

Moet er ook nog een dvd/cd reader of iets in? :P

aangepast door ThomasH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit ook de prijs is redelijk.

Maar moet er nog niet iets van een cd/dvd reader?

En misschien is het toch beter om de Club 3D HD5770 te nemen in de plaats van de MSI R6850-PM2D1GD5/OC ??

aangepast door ThomasH
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat was inderdaad wat ik vergat, ik zat al te denken wat ik was vergeten.

nee de hd 6850 is beter dan een hd 5770 ;)

driver

---------- Post toegevoegd om 20:53 ---------- Vorige post was om 20:52 ----------

ik denk dat een goedkopere kast beter op zijn plaats is.

---------- Post toegevoegd om 20:55 ---------- Vorige post was om 20:53 ----------

of je moet het demo model nemen, aangezien die precies het verschil is tussen de driver en het budget, maar dan heb je wel al een gebruikt model (die in de winkel heeft gestaan als show model)

---------- Post toegevoegd om 20:56 ---------- Vorige post was om 20:55 ----------

ik lees net dat er een 3cm kras op de bovenkant zit, wat jammer is maar verders zal die het 100% doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of 1 van de volgende:

xigmatek utgart window

xigmatek utgart mesh

Xigmatek utgart

cubitek tattoo pro

---------- Post toegevoegd om 21:06 ---------- Vorige post was om 21:03 ----------

ik denk dat dit allemaal met elkaar moet kunnen werken, maar wat ik met die vorige post bedoelde is dat je eventueel binnen je budget kunt blijven door 1 van die andere kasten te kiezen.

---------- Post toegevoegd om 21:06 ---------- Vorige post was om 21:06 ----------

wacht trouwens voor de zekerheid ook nog maar heel even misschien heeft iemand anders er nog wat op aan te merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.