Ga naar inhoud

problemen met mail server


kevkeds

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb een eigen website gemaakt dit loopt heel goed de website gaat gepaard met een e mail adres.

Het e mail adres heb ik op mijn pc op het werk met outlook staan dit werkt volledig correct, maar dan wou ik deze thuis ook laten lopen op men outlook. hier loopt het helemaal fout ... ik krijg meldeing dat de server niet bereikbaar is. Ik heb dan men mailserver ge-pingt en krijg een time out. op de andere pc lukt dit dan wel.

Op de pc waar het niet werkt heb ik eens een ander account aangemaakt met een andere e-mail van een andere server en dit lukt dan wel weer ...

weet iemand hoe dit op te lossen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitgaande mail : telenet

inkomende server : is de server van mn website : mail.alkanbvba.be

dit werk volledig op de andere pc. ja firewall afgezet probleem blijft hetzelfde.

heb andere e mail van een andere website is geprobeert op die outlook en dat werkt dan wel.

blijkbaar blokkeert hij om 1 of andre redene mail.alkanbvba.be. want die mail server kan ik ook niet pingen op die pc en op een andere wel ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen dat is enkel als je met de e mail van je provider werkt hé. Ald je een website bouwt kan je daar een e mail server maken. En zoals ik al zei op pc 1 werkt dit correct met de zelfde instellingen dus ook met de mail server mail.alkanbvba.be. enkel op mijn pc2 werkt dit niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet kunnen dat je een andere poort moet opgeven in outlook?

Volgens mijn test moet je voor pop3 instelling en poorten 110 en 25 gebruiken.

Indien nog niet werkt dan bij account eens op account-instelling klikken en dan krijgt je een foutbericht. Kopieert de tekst en zet het bij uw volgende bericht.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die foutmelding zie ik nergens staan maar ik geraak overtuigt dat het niet noodzakelijk bij outlook ligt maar met de pc of server. ik heb naar zeker 7 mail servers gepingt en die lukken allemaal. behalve de mail server die ik wil gebruike dan krijg ik een time out. nogtans op mijn pc2 krijg ik geen time out. is er dan een poort gesloten ofzo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.