Ga naar inhoud

nieuwe game-audio pc aan te schaffen


Aanbevolen berichten

ik ben dus aan het zien om een nieuwe pc te kopen, de mijne is al 6-tal jaar oud en kan geen upgrades meer aan. ik zal het lijstje gebruiken...

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? vooral voor gaming, daarnaast wil ik op een snelle manier aan audioverwerking willen doen, dmv pro tools

2. Wat is mijn budget ? Het budget is max 1200€

3. Een merkcomputer of een samenstelling ? ik ben van plan de pc zelf samen te stellen

4. Ga ik overklokken ? ben ik nog niet in thuis, maar wie weet...

5. Ga ik later upgraden ? als het systeem de games niet meer meester kan, zal ik wel wat veranderen of bijsteken.

6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? eventueel een vlugge overdracht naar harddisk (audio) en heb ook firewire nodig (pro tools-digi003)

7. Ga ik zelf assembleren ? zal dit samenstellen met mijn pa, die er ervaring mee heeft.

8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? windows 7, 64bit, maar weet verder niets over verschillende soorten.

9. Ga ik zelf installeren ? zal dit zelf doen

10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? heb een voorkeur voor geforce, de behuizing doet er niet toe. audio: 5.1 is voldoende.

11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? als het budget het aankan, een gametoetsenbord, maar niet vereist. schermen, boxen en muis heb ik al.

12. Heb ik specifieke wensen ? - voorlopig werk ik met een externe audio-kaart, handig om volume te regelen, hoofdtelefoon in te steken enzo. ik wil dit zo verder doen, maar met een betere kaart of met iets regelbaars aan de voorkant van de pc.

nog een vraagje, bij de andere voorstellen zien ik nog nergens de i-7 staan. is deze nog te duur of nog niet aan te raden om te gamen?

gtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede morgen,

misschien is de onderstaande samenstelling wat voor je, maar ik weet bar weinig van geluidskaarten dus ik heb er geen externe geluidskaart bij gedaan. het moederbord heeft wel een geluidskaart die 7.1 geluidskwaliteit levert. het toetsenbord wat er bij zit heb ik zelf ook en vind ik een behoorlijk fijn toetsenbord, maar of jij die fijn vind weet ik niet.

azerty

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik toch liever voor een geforce zal gaan. of zal ik een radeon combineren met een amd processor. maar ik weet van vroegere ervaringen dat autocad niet zo goed overeenkomt met radeon.

ik heb nu een gevorce 9800 1gb in mijn oud systeem zitten, zal ik die kunnen combineren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat dacht je hier van dan?:

azerty er zit nu een nvidia videokaart in die beter is, maar ook duurder.

---------- Post toegevoegd om 22:54 ---------- Vorige post was om 22:52 ----------

nou kan ik denk ik nog wel hier en daar die 40 euro weg bezuinigen maar of dat verstandig is weet ik niet echt.

ik zou het doen bij het ram geheugen (die is nu CL8 en die kan CL9 dat scheelt 20 euro dacht) en de interne harde schijf, deze zou kunnen worden vervangen door 1tje met een sata 300 verbinding of door een andere die minder buffer geheugen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.