Ga naar inhoud

Problemen met configuratie nieuwe laptop


Myriad01

Aanbevolen berichten

Dag allen,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe laptop en ben al even bezig met het installeren van programma's.

Ik vermoed dat er één en ander conflicteert want er zijn problemen met het laden van webpagina's (ik typ dit op een andere laptop), foto's laden niet, het duurt 2 minuten eer een scherm opent (echt extreem traag), de opstart duurt ook bijzonder lang...

Gegevens:

- OS: windows 7

- Firewall: online armor firewall

- antivirus: avast

- internet: firefox

- merk laptop: Toshiba Satellite L650

Heeft iemand suggesties want ik weet niet waar ik het moet gaan zoeken :dong:

myriad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Myriad01,

Windows 7 was voor-geïnstalleerd op je laptop en bij de eerste keer aanzetten werd je besturingssyteem geinstalleerd of de installatie afgerond.

Meestal staat er op een nieuwe laptop veel software reeds geïnstalleerd waaronder ook vaak een antivirus programma.

Je vermeld dat je Avast gebruikt heb je dan het antivirus programma dat er op stond eerst verwijderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je probleem ondertussen opgelost?

Bij aankoop zal zoals dasle zegt misschien nog je installatie afgerond.

Is dit correct verlopen?

Controleer zeker of er twee of meerdere antivirusprogamma's opstaan.

Je mag er maar eentje behouden.

Je geeft aan dat je via een andere pc het bericht getypt hebt, dus met alles wat je doet gaat het traag?

Je hebt de laptop pas, dus je hebt garantie, houdt daar ook rekening mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAg allemaal,

Bedankt voor jullie respons en sorry voor mijn late reactie. Ik moest een paar dagen weg.

@Dasle

MC Afee was blijkbaar niet (helemaal) correct verwijderd dus ik had 2 anti-virussen. Dat zou nu in orde moeten zijn.

Ik weet niet of de firewall van windows nog actief is of niet (ik zie hem niet in de programmalijst maar hij staat misschien ergens anders?).

@VJ

De draadloze verbinding is ok voor zover ik weet. Ik ben gewoon teveel aan 't prutsen denk ik...

@Clarkie

Ik moet bekennen dat ik geen boekje heb opengedaan. Ik weet niet of de installatie correct is verlopen. Ik heb er alleszins niet veel van gemerkt bij het opstarten. Wel veel updates (21 of zo) maar dat lijkt me normaal. Morgen overloop ik alles volgens het boekje.

Ik heb een paar dingen verwijderd en zal morgen checken of hij sneller is en of de pagina's beter laden.

TAskmanager deed het ook niet altijd. Ik zal dat ook een paar keer testen.

Als het beter gaat morgen dan ben ik wel klaar voor één of ander logje.

Ook hierover had ik graag een beetje advies als 't kan.

Bedankt voor jullie hulp! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of de installatie correct is verlopen. Ik heb er alleszins niet veel van gemerkt bij het opstarten. Wel veel updates (21 of zo) maar dat lijkt me normaal.

De installatie methoden verschillen nog weleens tussen de diverse leveranciers bij het éne merk word de gehele installatie van Windows 7 doorlopen en bij de ander hoef je vaak enkel een gebruikersnaam in te geven en een netwerktype te kiezen waarna je gelijk van start kunt gaan.

21 updates lijkt me verder normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ clarkie,

Windows firewall was uitgeschakeld.

Wat dat logje betreft:

Ik vraag me af of het zinnig is om even te kijken of ik nog ergens anders heb zitten prutsen.

Mijn vorige laptop was een XP, deze is een 7 en dan staat hier nog een Vista die ik moet instellen.

Ik heb nooit met Vista of Windows 7 gewerkt en ben aan allebei tegelijk bezig, vandaar dat ik vermoed

dat er misschien nog wel een klein lijk uit de kast kan vallen :-)

Dasle ik ga morgen m'n boekje toch maar even opendoen denk ik (mijn volgorde ligt wat overhoop)

P.S. Internet doet het goed voorlopig (nog niet getest op kruissnelheid maar 8 tabs gaat probleemloos dus ik verwacht geen moeilijkheden meer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.