Ga naar inhoud

Gadget-probleem. (Vista Ultimate SP2)


Gallifrey

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik een her-installatie (eerst kompleet verwijderen, daarna opnieuw installeren) uitgevoerd van Avast Antivirus (versie 6.0.1).

Meteen na de uninstall zag het standaard sidebar-gadget "calender" er al mismaakt uit, maar ik dacht... dat komt wel goed na een reboot. :hmpf:

Niet dus. Onderstaand is te zien hoe het gadget er nu uitziet als ik het plaats in de sidebar.

(groene pijl)

20tqo1t.png

En hieronder wanneer ik het van de sidebar wegsleep. Mijn "eigen" gadgets zijn allemaal goed, en op één na werken ook de ingebouwde Microsoft-gadgets naar behoren. Die ene die helemaal niets doet is de "aandelen"-gadget. Alleen het kruisje (X) en het sleepsymbool zijn te zien. Verder niets.

27ywm0z.png

En hieronder wanneer ik het weer terugsleep de sidebar in.

1199jmg.png

Na een reboot komt het vervolgens weer terug zoals in plaatje 1.

Toen enige tijd geleden Avast werd geupdate naar versie 6, kwam onder Vista de calender-gadget ook al mismaakt uit de strijd. Ik kon het toen nog oplossen door takeown te nemen van \Program Files\Windows Sidebar\Gadgets\Calender.gadget, en daar alles te verwijderen en te vervangen door de bestanden van Calender.gadget uit Windows 7 (ik heb een dual-boot).

Het probleem was toen opgelost, maar helaas werkt deze truuk dit keer niet. Ook het verwijderen van settings.ini in username\AppData\local\Microsoft\windows sidebar\ leverde niets op.

Ik heb nog enkele andere "tips" van internet geplukt, maar allemaal zonder resultaat. Dus als jullie nu met oplossingen komen aandragen, zal ik waarschijnlijk in de meeste gevallen meteen kunnen zeggen "done that, didn't work". xD

Niettemin hoop ik dat er hier iemand is die onmiddellijk ziet wat ik niet zie, namelijk wat er mis is, en hoe het eenvoudig is op te lossen.

Anders zie ik een herinstallatie van Vista opdoemen. Alweer. Geen zin in. Kost me een paar dagen.

En dat voor slechts 1 gadget.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand een antwoord? sad2.gif

Daar was ik al bang voor. Een rondje langs diverse internet-fora heeft me geleerd dat ik niet de enige ben met dit probleem.

En dat het met vrij grote waarschijnlijkheid gerelateerd is aan IE9. Niet dat iemand hier iets aan heeft natuurlijk. Ik ook niet meer, want ik ga nu over tot een volledige herinstallatie, maar dan zónder IE9.

Is er dan misschien iemand op dit forum die

a) Vista Ultimate heeft en

B) IE9 heeft geïnstalleerd en

c) Avast 6 gebruikt en

d) bereid is om mij hier te laten weten of bij hem of haar het probleem ook optreedt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 2 maanden later...
Dag Gallifrey,

Is je probleem opgelost?

Excuus voor de late reaktie, maar ik zie dit bericht nu pas. xD

Onlangs kwam exakt hetzelfde probleem terug op mijn laptop, en wederom precies NA het installeren van IE9.

Het moge duidelijk zijn dat IE9 de kalender-gadget van Microsoft om zeep helpt.

Ik zal dit draadje markeren als opgelost, omdat de enige oplossing die ik heb kunnen vinden al in de openingspost staat.

Namelijk zorgen dat je de beschikking krijgt over Windows 7.

Met behulp van een Ubuntu Live-USB stick kun je overal bij in Windows, en kun je de inhoud van

\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets\Calendar.gadget wissen.

Daarna zet je de inhoud van de gelijknamige map over die afkomstig is van Windows 7, even herstarten,

en het probleem is opgelost. 't Is omslachtig, maar 't werkt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.