Ga naar inhoud

Internetverbinding maken na herinstallatie Windows XP


Ann123

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb mij pc pas geformatteerd en Windows XP (home edition) geïnstalleerd. Tot daar toe is alles gelukt. Maar nu lukt het me niet om een LAN-verbinding te maken met internet. Mijn pc is aangesloten op een rooter waarop nog een andere pc staat. Deze pc werkt prima, dus er is geen probleem met de rooter of de modem.

Als ik onder 'mijn netwerkverbindingen' kijk, dan zie ik daar geen LAN-verbinding staan. Ik lees in de help functie dat het systeem automatisch een LAN-verbinding voor elke gevonden netwerkadapter maakt. Maar ik weet eigenlijk niet wat een netwerkadapter is... Is dat de modem of de rooter? Moet ik de (Telenet) modem opnieuw installeren vanop mijn pc?

Alvast dank voor enig advies!

met vriendelijke groeten,

Ann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Dank voor de snelle reactie.

Mjn pc is een Dell Dimension 4550 (jawel, een oude bak maar nog goed genoeg waarvoor hij moet dienen). De onderdelen zijn nog allemaal origineel.

Als ik naar apparaatbeheer ga, zie ik geen netwerkadapter staan maar wel 4 vraagtekens bij:

- Ethernet-controller

- Multimedia-audiocontroller

- PCI simple communications-controller

- SM-buscontroller

Ik heb ook nog de cdrom met apparaatstuurprogramma's die bij de pc geleverd werden. Ik vermoed dat het daarmee moet lukken, maar het probleem is dat ik niet weet welke software ik moet installeren. Bij de vraagtekens staat ook geen enkele referentie over apparaat of software. Zucht...ik ben geen techneut maar wou het hier wel 'ns zelf proberen te redden... Kan ik ergens te zien krijgen over welke programma's het gaat?

Alvast dank!

Groetjes,

Ann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je cd met apparaatstuurprogramma's in je pc zit verschijnt dan geen menu vanwaar je de nodige drivers kan installeren.?

Je kan het ook vanuit apparaatbeheer proberen.

Selecteer het apparaat en kies voor Stuurprogramma bijwerken.

De wizard Updates voor hardware opent en er word gevraagd of er verbinding met Windows Update mag gemaakt worden. Zet hier een vinkje bij Nee nu niet en klik op volgende om door te gaan.

Zorg dat de cd met stuurprogramma in je drive zit en een vinkje staat bij De software automatisch installeren (aanbevolen) Als je dan op volgende klikt gaat Windows op je cd kijken voor de juiste driver voor het apparaat.

Probeer dan eerst

SM-buscontroller en dan

PCI simple communications-controller te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.