Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoe groot was het avi bestand oorspronkelijk? Kan je het met Windows Media Player afspelen? Welke codec pack heb je geinstalleerd? Heb je onlangs een windows update gedaan of iets geinstalleerd?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Is dat enkel met dat avi bestand dat je problemen hebt, of met alle avi bestanden? Test eens! Als je alleen dat ene avi bestand niet kunt afspelen, is het avi bestand waarschijnlijk corrupt geworden.

2. Heb je dit probleem al lang met avi bestanden? Nee, dan kan je proberen om een herstelpunt terug te plaatsen.

3. Heb je het probleem nog steeds na stap 2, dan kan je best best het door jouw geinstalleerde codec-pack verwijderen (via Configuratiescherm/Programma's en software) en een meer complete er op plaatsten, nl. KLite

4. Lukt het nog steeds niet om avi's af te spelen (dus test ook bestanden buiten je eigen avi bestand!), dan kan het liggen aan de geinstalleerde videosoftware. Dan zou je die eens terug moeten verwijderen en hun bijhorende codecs en tools ook verwijderen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik nog wat info gevonden over corrupte avi bestanden. Spijtig genoeg ben ik niet zo thuis in videobestanden en video codecs. Misschien dat de andere helpers er meer van weten. Wacht even op hun reactie. Er is ook een tool divfix die het probleem zou kunnen oplossen, maar ik heb het programma niet getest.

Ik ga even afwachten op de reacties van anderen vooraleer ik de link naar divfix geef aangezien ik niet weet of het een veilig programma is.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.