Ga naar inhoud

Laptop wil niet opstarten.


wimpie1968

Aanbevolen berichten

Ik had deze week van mijn mobiele telefoon foto's geimporteerd op laptop. Toen bleek er nog geen probleem te zijn. Ik moest erna op een zakelijke site om bestellingen en stock na te kijken en laptop viel spontaan 2 keer na elkaar uit!

Toen ik thuis kwam kreeg ik het normaal beeld waarbij je op enter drukt om normale manier op te starten en het enige wat ik op scherm krijg is het oplaad teken "windows corporation"

Niet echt veel wetende over deze zaken heb ik de disc van VISTA bij de hand genomen met de keuze "herstellen". Hij zoekt naar het probleem vind dat het niet kan opstarten vermeld erbij dat ik MP3 of digitale camera moet loskoppelen wat al lang ervoor gebeurd was.

Daarna vraagt hij probleem herstellen! Ik ga accoord, alles schiet in zen werk en eindresultaat is dat hij het niet kan herstellen! WAT NU? :dong:

Kan ik zelf nog iets doen of mag ik hem in de doos terug opsturen naar de firma om het in orde te brengen als da nog kan tenminste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het via de keuze "opstartherstel" geprobeerd?

Je kan eens proberen of je kan opstarten in veilige modus door tijdens het opstarten van je pc te tokkelen op de F8 toets.

Dan kies je veilige modus met opdracht prompt.

Typ daar sfc /scannow

Druk dan op enter

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in veilige modus bent moet je niet drukken op F8 want je bent dan al in veilige modus.

Je moet je PC herstarten en direct op de F8 tokkelen (dus voor dat je iets ziet op je scherm).

Als je een scherm krijgt waar je kan kiezen (veilige modus) moet je die F8 niet meer gebruiken.

Je krijgt een scherm zoals dit: post-23245-1417704386,5009_thumb.png

Kies daar veilige modus met opdracht prompt.

Typ daar sfc /scannow

Druk dan op enter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik terug zo laat reageer maar aangezien mijn laptop nog steeds niet werkt kan ik enkel maar vanop het werk reageren met vaste pc.

Ik ben net via veilige modus met opdracht prompt gegaan maar ik kan niets typen en scherm onderaan blijft zeggen " een ogenblikje geduld"

't ziet er uitzichtloos uit! :-((

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je het zwarte scherm zoals in bericht 6?

Kies daar voor "laatst bekende juiste configuratie"

Werkt dat niet probeer het volgende:

Geraak je in veilige modus ?

Indien ja, Start - Uitvoeren - typ in het 'zoekvak' cmd.exe , even wachten en dan

bovenin rechtsklikken op cmd.exe (zwart) - kies Uitvoeren al Administrator.

In het cmd-venster typ je: sfc /scannow

aangepast door clarkie
uitvoeren als administrator
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat scherm kan ik wel krijgen Heb "laatst bekende juiste configuratie" geprobeert en lukt niet! hij blijft maar laden zogezegd zonder dat er iets gebeurd.

En ik denk ook niet dat ik in iets geraak want gelijk op welke manier ik ergens probeer op te starten komt het altijd op hetzelfde neer

krijg ik het scherm vol Geladen: \windows\systhem32\drivers\......

met onderaan "Een ogenblikje geduld...... en verder gebeurd er niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo wimpie1968,

Die laptop van jou is dat een recente of reeds enkele jaren oud?Welk merk? 'K heb dit vroeger ook eens voorgehad met een acer,niets dan miserie,toen heb 'k de accu verwijderd en op netstroom alleen gewerkt,wat bleek dat hij perfect op netstroom werkte en dat de accu conficten gaf(dus kapot).'K zeg niet dat het bij het geval is maar probeer eens.

Vriendelijke groeten.

Correos.:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.