Ga naar inhoud

Probleem met branden?


Jordy1471

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal

Ik heb een probleem met een MP3/CD - speler ; http://www.p4c.philips.com/files/e/exp2540_02/exp2540_02_pss_aen.pdf

Als ik een Data-Cd/jukebox cd brand met eender welk programma (Nero 10, Windows media player) dan wilt deze cd speler hem niet lezen. Ik wil per se een data cd zodat ik er veel mp3 op kwijt kan. In opdracht van mn opa. :) Maar als ik de cd probeer af te spelen zegt hij ieder keer Error. Iemand een oplossing? Doe ik iets verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

- zorg dat multisessie NIET is aangevinkt

- zorg dat "cd afsluiten" wel is aangevinkt

- zorg dat je een cd neemt (geen dvd)

- zorg dat het een groen balkje blijft als je bv. in Nero brand, dus overschrijd de 650 MB niet (zelfs al is het een 700 MB cd).

Opgelet: ik kan niet controleren of je de mp3's rechtmatig hebt verkregen, maar daar ga ik van uit want anders is dit tegen de forumregels.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

De MP3's komen van geripte cd's, voor de makkelijkheid wou ik deze voor mn opa op een mp3 cd zetten zodat hij deze kan afspelen op zijn draagbare MP3/CD - speler.

Het kan zijn dat deze bestanden beveiligd zijn. Wacht de reactie van anderen af, die weten misschien de oorzaak dat het branden niet lukt.

Lukt het branden van gewone data wel? (dus geen mp3's).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het gaat nog niet. Ik heb een cd gebruikt, schijf sluiten aangevinkt, en geen multisessie aangevinkt. Wat kan ik nog verkeerd gedaan hebben.

Mvg

---------- Post toegevoegd om 20:13 ---------- Vorige post was om 20:11 ----------

Het branden van gewone data lukt wel

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees eerst eens het uittreksel uit de handleiding hierboven van Clarkie.

Ook kan het zijn dat geripte bestanden de status "alleen-lezen" hebben gekregen en misschien zo problemen opleveren. Rechtsklik eens op een bestand en kies eigenschappen. Op het tabblad Algemeen zet je geen vinkje voor "alleen lezen".

---------- Post toegevoegd om 22:24 ---------- Vorige post was om 22:22 ----------

Als je liedjes ript van gekochte cd's, dan ben je legaal bezig. Daarom dat je misschien eens op zoek gaat naar een programma dat beveiligingen kan omzeilen. Standaard kan Windows Player en Nero dat niet. Maar er bestaan programma's die de kopieerbeveiliging eraf halen. Deze programma's zijn legaal omdat ze er van uit gaan dat je ript van gekochte cd's.

Probeer daarom de liedjes eens te rippen met Exact Audio Copy.

Opgelet: gewoon op de link klikken hierboven, en nergens op de website. De download wordt automatisch ter beschikking gesteld zonder dat je iets hoeft te doen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je de cd als die gebrand is wel afspelen in je cd-rom, of ander toestel dat MP3 kan afspelen?

Heb je al eens een ander merk van cd'tjes geprobeerd?

Heb je met de hoogste snelheid gebrand, snelheid verlagen wil ook wel eens helpen.

Als laatste mogelijkheid zou je ook eens kunnen proberen om de MP3 wel in mappen te zetten op een cd.

Maar dan zal die speler dat wel moeten kunnen lezen, wat helaas ook niet altijd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.