Ga naar inhoud

Alles op mijn pc blijft scrollen!


Sjeeltje100

Aanbevolen berichten

Alles in mijn pc blijft scrollen, als ik bv naar bestand ga, dan gooit ie het hele menu open en gaat dan van links naar rechts en van boven naar beneden via bewerken, beeld en geschiedenis als een idioot op en neer waardoor ik dus niks kan aanklikken of kan wijzigen....

Zelfs in de bios scrolt alles op en neer, waardoor ook deze niet meer bruikbaar is....

Ik denk zelf aan een hardnekkig virus, want inmiddels zijn twee pc's hiermee besmet, maar krijg het er met geen mogelijkheid uit....

Heb meerdere virusscanners geprobeerd: Malwarebytes, Avg, Eset, Antivira en zelfs combofix....

Formatteren en een nieuw besturingssysteem erop zetten lukt ook niet meer, wat kan ik hieraan doen om dit op te lossen?

Wie kan mij hiermee verder helpen? Alvast bedankt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of dit helpt.

Download het Avira AntiVir Rescue System (via een niet besmette PC) en sla dit op je bureaublad op.

  • Stop een lege CD/DVD in je computer.
  • Dubbelklik op rescue_system-common-en.exe.
  • Selecteer het station waar de lege CD/DVD in zit.
  • Klik op de knop Burn CD om het Avira AntiVir Rescue System op die lege CD/DVD te branden.

Voer deze stappen uit op de geïnfecteerde pc:

  • Stop de CD/DVD, met daarop het Avira AntiVir Rescue System, in je geïnfecteerde PC.
  • Start die PC opnieuw op.
  • Druk op de toets 1 om je computer vanaf de CD/DVD op te starten.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal automatisch worden geopend.
  • Klik linksonder op de Engelse vlag als je alles in het Duits ziet. Zo wordt de taal Engels.
  • Klik links op de knop Configuration.
  • Zorg ervoor dat Scan all files onder Scan Mode is geselecteerd.
  • Zorg ervoor dat Try to repair infected files en Rename files, if the cannot be removed? onder Action at malware discovery is geselecteerd.
  • Klik links op de knop Virus Scanner en klik vervolgens op Start Scanner.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal je computer nu gaan scannen. De scan kan veel tijd in beslag nemen.
  • Haal de CD/DVD uit je computer als het scannen klaar is en start je computer daarna opnieuw op.

Avira Rescue CD Handhleiding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is dus een probleem Kweezie Wabbit, want ik heb geen onbesmette pc meer en 1 van de 3 pc's start inmiddels helemaal niet meer op, daar moet ik windows of unbuntu opnieuw installeren wat dus ook niet lukt en de pc die het nog wel doet, start niet meer op vanaf cd en ik kan in de bios niks meer veranderen vanwege dat scrollen....De 3e pc doet het wel goed maar ik ben bang dat deze ook besmet is, want deze heeft heel even hetzelfde scrollen laten zien na het openen van een tooltje, maar herstelde zich na een paar minuten (hier is het besturingssysteem Unbuntu)

Ik zou evt op deze pc unbuntu opnieuw erop kunnen zetten zodat deze weer schoon is....

Vermoed ook dat mijn externe harde schijf besmet is waar alle foto's van mijn overleden zoon op staan....Kan ik deze ook met Avira controleren, zonder dat ik mijn foto's kwijt raak?

Kan ik toch proberen om avira op deze pc te branden of kan ik dat beter laten en eerst unbuntu er opnieuw opzetten?

Begin de moed nu wel een beetje te verliezen....Heb je evt nog een andere tip?

aangepast door Sjeeltje100
Link naar reactie
Delen op andere sites

Brand de rescue cd met een pc die nog werkt, besmet of niet.

Als het lukt om de rescue cd te maken, heb je alvast dit redmiddel achter de hand.

Je kan dan eerst de nog werkende pc proberen op te schonen met de cd en dan de anderen.

De externe schijf kan ook besmet zijn maar een besmetting zit meestal in uitvoerbare bestanden en niet in afbeeldingen.

De kans dat je foto's besmet zijn en dat je ze verliest bij het "ontsmetten" is klein maar niet onbestaande.

De externe schijf scannen doe je best met een goed werkende virusscanner die op een pc geinstalleerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc waar unbuntu op zit werkt nog prima, kan ik de cd daar ook op draaien....Heb de rescue cd hier net op gedownload en op cd gezet, das in ieder geval gelukt....Alleen het opstarten lukt niet....

Moet ik op unbuntu dan de normale virusscanners zoals KlamAV verwijderen tijdelijk of hoeft dat niet?

Hopelijk zijn idd mijn foto´s niet besmet maar ik kan de externe harde schijf door een bedrijf laten schoonmaken met behoud van mijn bestanden, dat heb ik al geinformeerd en dat lijkt me voor mij de meest veilige oplossing, de rest kan ik hopelijk zelf opschonen....Mits ik de cd kan opstarten....

aangepast door Sjeeltje100
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het trouwens mogelijk dat een virus mijn bios heeft aangetast of moet dit iets anders zijn? Deze is onbruikbaar omdat ie als een gek op en neer blijft scrollen, van boven naar onder en van links naar rechts....Ik kan dus ook niet meer vanaf de cd rom op starten....

Er is iets opgezet vanaf een tooltje door iemand met veel kennis van zaken en ik ben bang dat dat de oorzaak is van al mijn problemen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Her rescue bestand dat je download is een "image" van de cd.

Je moet dit dan ook branden met de optie "image naar cd branden" om van de cd te kunnen opstarten.

Je hoeft niets te verwijderen als je met de rescue cd werkt.

Zit er in de scrollende pc een aparte videokaart of gebruik je de onboard grafische chip?

Als je met een kaart werkt, verwijder die dan en kijk of ditt enig effect heeft op het scrollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De optie image naar cd branden heb ik hier niet, krijg eigenlijk helemaal geen opties, alleen de snelheid van het branden kan ik instellen, verder niks....Ik heb de cd gebrand met Brasero, ik zou een ander brandprogramma kunnen proberen evt....

De pc is een Packard Bell van 15 jaar oud (wel erg belangrijk voor me omdat hij van mijn overleden zoon is geweest, dus heeft wel grote emotionele waarde voor me) en ik heb geen idee of er een videokaart of chip in zit en hoe ik die eruit moet halen weet ik al evenmin....Dus das wel een probleem....

Ik heb al eerder op jullie verzoek het programma Speccy gedownload op die pc, maar kan die niet gebruiken omdat hij ook hier de internetverbinding blokkeert zodra ik speccy wil opstarten, hij blijft dan zeggen dat ik geen verbinding met de server kan maken, ondanks dat er gewoon een goeie internetverbinding is...Ook dit word door dit virus veroorzaakt...

Ik kom inmiddels een heel eind op de pc, maar dit gaat mijn technische kennis te boven....

Ik zal kijken of ik een brand programma kan vinden met deze optie en zal het dan alsnog opnieuw proberen....Het probleem is alleen dat ik dus niet meer vanaf cd rom op kan starten omdat ik niets meer in de bios kan veranderen en toen ik dat nog wel kon, bleef ie ook alleen vanaf de harde schijf opstarten....Anders had ik al lang opnieuw Windows of Ubuntu geïnstalleerd en was het probleem misschien al verholpen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.