Ga naar inhoud

computer ventialotren doen hun werk niet goed.


ecence

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een goeie computer nu al 1,5 jaar maar sinds 4 dagen gelden (het warme weer in Nederland) valt hij telkens uit als ik er veel programma's op laat draaien, voornamelijk als ik een paar clients run van een zwaar spel, de verbinding met mijn beeldscherm, muis en geluid wordt dan verbroken het is net alsof hij uitstaat maar de computer werkt nog wel.

ik ben gaan zoeken en ik vond dat mijn computer te heet werd.

maar natuurlijk wil ik in de zomer als het soms wat heter is ook wel eens een keer op de computer dus nu had ik mijn vragen.

1. kan ik mijn computer gewoon runnen met dat weer? zo ja.

2. moet ik nieuwe ventilatoren bijkopen?

3. kan ik het uitvalprobleem verhelpen zonder iets bij te kopen?

ik heb gehoord dat mijn computer zich zelf halfuitzet omdat dat veiliger is ik wil wel gewoon dat dat veilig blijft dus niet dat hij op het laatst gewoon doorbrand.

ik weet niet of iemand er wat aan heeft maar dit is wat informatie over mijn computer.

processor: intel® Core2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz

ram geheugen: 4,00 GB

type systeem: 64 bits

mijn windows versie is windows 7 home premium.

en zou iemand mij meteen even willen zeggen wat je er altijd moet neerzetten, want volgens mij klopt dit niet 100%, en waar ik dat kan vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ecense,

gaat het over een merk pc of samenstelling ?...

Indien merk pc / laptop : graag merk en volledige type-aanduiding.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Met Speccy kan je ook je temperaturen monitoren.

Je geeft aan dat je pc 1.5 jaar is, is ie al eens grondig stofvrij gemaakt?...

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

over het merk van mijn pc dus, weet ik niet precies wat je bedoelt, maar ik heb het merk hp, het model is s5220nl.

ik weet niet zeker maar ik dacht dat je dat bedoelde.

hierbij de link van speccy:

http://speccy.piriform.com/results/AtFmey1N5XD2Me65gv8dRgQ

ik nog even over het schoonmaken, ik heb mijn computer circa 4 maanden geleden schoongemaakt. (met compressor) daarmee heb ik niks niet losgemaakt, ik heb alleen de computer losgemaakt maar geen dingen in de computer, maar het zou waarschijnlijk ook kunnen dat er nu stof in zit, daar zal ik mischien nog naar kijken, maar ik moet straks ook op vakantie dus weet ik mischien niet of dat nog lukt voor vrijdag, anders zal ik pas volgende week zondag/maandag daarop,

en nog bedankt voor je reactie.

grt ecence.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.