Ga naar inhoud

Specificatie m.b.t. kopiëren in Word


Aanbevolen berichten

Goede middag,

als ik een afbeelding kopieer naar een Word-programma en daarna met het 'oval'-symbool op de

'draw'-lijn onderaan een cirkel trek rond een bepaald gedeelte, en daarna nog even klik in de ruimte

ernaast, is dit deel in feite 'ovaal uitgeknipt'.

Hetgeen ik echter wens te bekomen, is het 'ovaal uitgeknipte gedeelte' zelf , teneinde hiermee verder te kunnen gaan. Kan iemand mij hierin verder helpen?

Met dank,

Leo Camerlynck

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik een afbeelding kopieer naar een Word-programma en daarna met het 'oval'-symbool op de

'draw'-lijn onderaan een cirkel trek rond een bepaald gedeelte, en daarna nog even klik in de ruimte

ernaast, is dit deel in feite 'ovaal uitgeknipt'.

- welke versie van word gebruikt u : 2003,2007 of 2010

- als je een cirkel op een afbeelding tekent, dan wordt de tekening toch niet automatisch uitgeknipt? Die cirkel verschijnt gewoon op de afbeelding zoals je in je bijlage laat zien

- bedoel je dat je een afbeelding in Word invoegd en dan via het cirkel symbool een deel uit de afbeelding wil knippen zodat een deel van de afbeelding in de cirkel komt?

Sorry dat ik het nog niet helemaal begrijp ;-)

Bedoel je dit:

[ATTACH]10512[/ATTACH]

kasteeltje.doc

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen ik echter wens te bekomen, is het 'ovaal uitgeknipte gedeelte' zelf , teneinde hiermee verder te kunnen gaan. Kan iemand mij hierin verder helpen?

Met dank,

Leo Camerlynck

Dit kan je niet doen in word.

Wat jij wil doen is een deel van de afbeelding "uitknippen" om dit verder te bewerken.

Daarvoor heb je een programma nodig om afbeeldingen te bewerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kurtt, ik gebruik de versie Word2000 ; bij mij is in het word-document 'VR2' het geselecteerde deel inderdaad (raar maar waar) onzichtbaar.Kunt u mij bevestigen dat u op uw scherm gewoon alles te zien krijgt, zelfs hetgeen binnen de omcirkelde zone staat? Mbt uw punt 3: dit is inderdaad mijn eindbedoeling, waar ik reeds zolang naar op zoek ben, nl.zoals in uw resultaat 'kasteeltje'; hoe heb je dit kunnen bekomen?

Met dank,

Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Word is spijtig genoeg geen Photoshop, zelfs geen Paint. Je kan in Word 2000 wel "bijsnijden" op een afbeelding. Stel dat je van het kasteel enkel de "voorgevel" wil hebben:

- klik op de afbeelding van het kasteel; je ziet dat word er puntjes rond de afbeelding zet: zowel boven, onder, links en rechts. (je moet wel heel goed zien omdat de afbeelding donker is)

post-484-1417704391,789_thumb.png

- zorg dat je dan het bijsnijdsymbool selecteert (op de werkbalk afbeelding klik je dus op de knop Bijsnijden post-484-1417704391,8598_thumb.png

- ga nu met dat bijsnijd symbool naar de "puntjes" op de afbeelding en sleep naar onder. Zoals je ziet wordt er afgeknipt van boven. Op die manier kan je ook naar een "puntje" gaan aan de linkerkant en zo via het bijsnijdsymbool langs lings beginnen knippen totdat je alles hebt weggeknipt en enkel datgene overblijft dat je wil

- op die manier heb ik de voorgevel eruit geknipt (uit het kasteel):

post-484-1417704391,8932_thumb.png

Zoals je ziet is dat niet perfect uigeknipt, aangezien je enkel kan bijsnijden via 'rechte lijnen' (net zoals je iets wegsnijdt met een lat en breekmes) en dus niet perfect zoals in Photoshop. Er is geen lasso of ander gereedschap in Word waarbij je exact kunt selecteren. Je kan alleen "snijden" van boven, links, onder, rechts.

Wil je een cirkel tekenen, en in die cirkel een afbeelding invoegen, dan moet je Word 2003, 2007 of 2010 hebben. Met een vroegere versie gaat dit niet. Bijsnijden wel hoor. Dus probeer de tip hierboven eens.

Hier zie je hoe je in Word 2007/2010 het logo van pc-helpforum.be in een pijl kunt zetten. Dit lukt dus echter vanaf (Word 2003?)/2007/2010.

- meer uitleg over bijsnijden in Word 2000: Een afbeelding bijsnijden - Illustraties - Microsoft Office

Dus exact selecteren rond de randen gaat niet in Word. Paint kan dit wel, maar niet zo precies als Photoshop natuurlijk. Je kan dus via Paint iets uitknippen uit een afbeelding, dit bewaren, en die geknipte afbeelding opslaan in Paint , en die afbeelding invoegen in Word 2000. Dan heb je het ook. Het is een omweg, ik weet het... :)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.