Ga naar inhoud

Onbeveiligd netwerk


odil

Aanbevolen berichten

Vroeger kon ik op het werk gebruik maken van internet, dan kon ik even mijn mails en forum bekijken maar omdat er mensen waren die meer op internet zaten dan bezig te zijn met hun werk hebben ze internet geblockt, nu zit er in de buurt een onbeveiligd netwerk waar ik gebruik zou van kunnen maken om mijn mails en forum even te bekijken maar heel vreemd, ik heb met dat netwerk geen internet?

Bij mij thuis zit er ook een onbeveiligd netwerk en hiermee kom ik wel op het net, als gebruik ik dit niet want ik heb zelf mijn internet thuis, maar op mijn werk zou het handig kunnen zijn. mijn vraag is waarom ik geen internet heb met dat onbeveiligd netwerk?

Ik zie dan de bekende pagina "de webpagina kan niet gevonden worden"

Als ik dan klik op verbindingsproblemen vaststellen, zie ik het volgende

www.google.be kan niet worden gevonden.

de aanvraag kan niet aan de DNS server worden verzonden en de naam is onbekend bij de server.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk geeft het aan dat een onbeveiligd netwerk is, maar zit er wel degelijk een beveiliging achter. Hulpprogramma's (of Windows) zijn niet altijd juist. Tegenwoordig zijn toch een aardig deel van de draadloze internet verbindingen beveiligd.

Dit in tegenstelling tot vroeger toen 60% van de draadloze verbindingen onbeveiligd was. Telenet-installateurs zijn op de vingers getikt en moeten nu verplicht de standaard WEP beveiliging of andere beveiliging installeren.

Lees ook onze forumregels, want we mogen u niet helpen om op een onbeveiligd netwerk te geraken. Dit is tegen de Belgische wetgeving.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.