Ga naar inhoud

Outlook 2003 en Powerpoint 2007


Ivan

Aanbevolen berichten

Bedankt maar ik meen dat dit het probleem niet zal oplossen gezien er slechts 1 outlook versie op de pc geïnstalleerd is en jouw voorstel betreft de uitwisseling van office 2007 dokumenten met een oudere versie. Hiervan ben ik op de hoogte.

Toch bedankt,

Nog meer tips?

Ivan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het eventjes samenvat (volgens de info in bericht 1) : je hebt een volledig Office pakket 2003 op je (Windows 7) systeem, die je aangevuld hebt met PowerPoint 2007?...heb je het dan enkel over de PowerPointViewer die je installeerde?

De melding in je bijlage gaat anders wel over Office Enterprise 2007 en da's een (ander) volledig Office pakket dan Office 2003...:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 en Office 2003 werkten perfect tot voor het installeren van Powerpoint 2007
Dit wil dus zeggen dat er TWEE office versies op je systeem staan: Office 2003 en Office 2007.

Office moet steeds even "nadenken" welke versie hij moet opendoen. Het maakt daarbij niet uit of je 'slechts' Powerpoint hebt geinstalleerd van office 2007.

Je zult die melding altijd blijven krijgen. Het beste is om slechts één office-versie te installeren. Je moet dus een keuze maken: office 2003 of office 2007.

Ik heb ook ooit eens 2 office versies op mijn pc laten staan, en toen kreeg ik die melding "configureren..." ook bij het openen van een office-toepassing !

Wat ik je aanraad is Office 2003 te verwijderen en volledig te gaan voor Office 2007. (of omgekeerd). Alle documenten gemaakt in Office 2003 gaan open in Office 2007.

Tip: test maar eens uit! Verwijder eens Office 2003 en je zult géén melding van "configureren..." meer krijgen !

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt gedeeltelijk. Toen ik nog met WindowsXP werkte stonden er ook 2 versie office op, nl. 2003 en 2007 maar enkel één outlook. Die bewuste melding kreeg ik toe nooit bij het starten van outlook met wel bij het starten van word of excel 2003 of 2007.

Dit kon opgelost worden met een registeringreep wat nu helaas niet lukt in Windows7.(wel geprobeerd maar zonder resultaat)

Indertijd werd dit perfect opgelost met volgende registeraanpassing: Navigeer naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Word\Options en maak een niewe DWORD aan NoReReg=1 (let op de hoofdletters, verplicht!!!)

Idem voor Office\12.0

Nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Outlook hoort ook bij Office.

Ik wist niet dat je bij 2 office versies die melding kon "verdoezelen". Maar het blijft op eigen risico!

Ik heb hier wat meer informatie gevonden:

http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2007-office_install/constant-setting-up/8536e71a-af0c-4046-8e7d-43805284b612

Opgelet: maak eerst een backup aan van het register of maak een herstelpunt aan vooraleer wijzigingen door te voeren!

Nog tips die ik vond op internet:

Hoi !

Dat gaat dus wel als volgt:

Verwijder Office 2007 (en 2003 moest die geinstalleerd zijn) geheel van je PC.

Draai 'n cleaner (Cleaner o.i.d.) en installeer Office 2003.

Nu kun je Office 2007 ook installeren in een andere map.

Dit wordt gevraagd bij de installatie, dus even goed opletten.

Greetz,

Harry.

Dan zou je dus verlost moeten zijn van die constante configuratie melding.

Outlook werkt blijkbaar niet goed als Office 2003 en Office 2007 op een computer staan, want dit vond ik terug:

Hallo,

ik gebruik al enige tijd Office versies 2003 en 2007 naast elkaar. Ik heb ooit elders gelezen dat alleen Outlook conflicten geeft dus daarvoor gebruik ik de 2007 versie. Verder werkt alles bij mij goed op één ding na:

Mijn vraag:

Weet er iemand of het mogelijk is om te voorkomen dat bij het wisselen tussen twee versies (bijv word 2003 naar word 2007 of andersom) de windows installer wordt uitgevoerd?

vriendelijk bedankt!

http://itknowledgeexchange.techtarget.com/itanswers/is-outlook-2007-compatible-with-office-2003/

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Outlook werkt blijkbaar niet goed als Office 2003 en Office 2007 op een computer staan

Misschien loont het de moeite om maar één Outlook (2003 of 2007) te installeren...persoonlijk werk ik met een Office 2007 die ik bewust zonder Outlook heb geïnstalleerd, gewoon om dat ik geen Outlook gebruik...ik installeerde wel : Acces, Excel, Groove, InfoPath, OneNote, Powerpoint, Publisher en Word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.