Ga naar inhoud

C:\Windows\system32\rstrui.exe, zwart scherm, geen iconen op me bureaublad


jaume

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb sinds kort geen iconen op me bureaublad staan en ze zijn niet meer zichtbaar in het menu start.

Zoals itunes, msn. internet enz

Ook mij scherm blijft zwart...

Als ik een herstelpunt wil maken dan geeft die aan:

C:\Windows\system32\rstrui.exe

De service kan momenteel geen busturingberichten accepteren.

Ook windows op starten in veilig modus werkt niet.

De virusscanner (avast) was wel verlopen en had nog geen nieuwe gedownload. ligt het misschien daar aan ? Ondertussen avg gedownload

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jaume,

Ik ben maar een toevallige lezer. Het helpt je misschien niet veel verder, maar «rstrui.exe» is het commando voor Systeemherstel.

Rechtsklikken op scherm > beeld > Bureaubladpictogrammen weergeven (vinkje zetten) doet niets?

Meer hulp heb ik je niet te bieden.

m.v.g.,

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wawa,

Had ik al gedaan.

Heb nu wel andere achtergrond inplaats van zwart.

Maar nog steeds geen iconen op mijn blad ook niet in start. En mijn D schijf kan ik niks meer terug vinden terwijl er 43 gb in gebruik is.

Maar bedankt!

wie kan me helpen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

een virusscan uitgevoerd met AVG .

En hij geeft aan: 9 gevonden waar van 2 verwijderd of herstelt. En 7 niet verwijderd of hersteld. Als ik die 7 wil verwijderen dan geeft die aan :

D:\Program Files\AVG\AVG10\avgsrmax.exe

De service kan momenteel geen besturingsberichten accepteren.

Dit zijn trouwens de scanresultaten

"";"C:\Windows\explorer.exe (3644)";"Trojaans paard Agent_r.XJ";"Verwijderd"

"";"C:\Users\R\AppData\Roaming\Adobe\plugs\KB35862102.exe";"Trojaans paard PSW.Generic8.BQRD";"Verplaatst naar de quarantaine"

"";"C:\Windows\Temp\wpdw\setup.exe";"Trojaans paard Generic22.AOVD";"Geïnfecteerd"

"";"C:\Windows\Temp\Lgj.exe";"Trojaans paard Downloader.Generic11.ZIT";"Geïnfecteerd"

"";"C:\Windows\Temp\aoha\setup.exe";"Trojaans paard Pakes.KDU";"Geïnfecteerd"

"";"C:\Windows\explorer.exe (3644):\memory_00010000";"Trojaans paard Agent_r.XJ";"Geïnfecteerd"

"";"C:\Windows\Downloaded Installations\{7005D09A-4004-4760-9E40-2D2F1EA705DB}\PhotoImpact X3.msi:\Data1.cab:\_43041950BF55CB0A3D2CFD16DFB374C6";"Virus gevonden Win32/Heur";"Geïnfecteerd"

"";"C:\Windows\Downloaded Installations\{7005D09A-4004-4760-9E40-2D2F1EA705DB}\PhotoImpact X3.msi:\Data1.cab";"Virus gevonden Win32/Heur";"Geïnfecteerd"

"";"C:\Windows\Downloaded Installations\{7005D09A-4004-4760-9E40-2D2F1EA705DB}\PhotoImpact X3.msi";"Virus gevonden Win32/Heur";"Geïnfecteerd"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog op internet kan doe dan het volgende.

Ga naar de site van de ESET Online Scanner.

  • Klik op de knop ESET Online Scanner
  • Zet een vinkje bij YES, I accept the Terms of Use
  • Klik op Start
  • Sta het ActiveX control toe om te installeren.
  • Klik op "Advanced settings"
  • Zet een vinkje bij de volgende opties:
    • Remove found threats
    • Scan archives
    • Scan for potentially unwanted applications
    • Scan for potentially unsafe applications
    • Enable Anti-Stealth technology

    [*]Klik op Start

    [*]De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.

    [*]Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.

    [*]Gebruik Kladblok om het logje te openen. Dit logje vind je op de locatie C:\Program Files\EsetOnlineScanner\log.txt

    [*]Kopieer en plak de inhoud van dit logje in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het dan met deze.

Ga naar Kaspersky Online Scanner en klik onderaan op Accept.

Het zou kunnen dat je aan de bovenkant van je scherm op een gele balk moet klikken om ActiveX bestanden die Kaspersky nodig heeft om te kunnen scannen te downloaden. Sta dit toe.

  • Het programma begint nu met het downloaden van de laatste definitie files. Hierna klik je op Next.
  • Klik vervolgens op de toets Scan.
    Start nu het scannen door op de tekst My Computer te klikken.
    Hou er rekening mee dat deze scan een tijdje in beslag neemt.
  • Eenmaal de scan volledig is krijg je de gelegenheid om het scanrapport op te slaan.
    Klik op de toets Save Report As te klikken. Sla het rapport op je Bureaublad op met als naam kavscan.txt

Post dit rapport in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zijn er nog andere manieren.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.