Ga naar inhoud

IP naar normaal adres


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een wordpress website die ik lokaal gehost heb op mijn eigen netwerk. De naam (link) van deze website is nu mijn http://mijnexterneipadres/wordpress maar ook gewoon www.mijnwebsite.nl. Het probleem wat ik heb is dat ik als ik met www.mijnwebsite.nl naar mijn website ga hij in de adresbalk springt naar http://mijnexterneipadres/wordpress. Ik wil graag voor het professionele uiterlijk van de website dat hij gewoon op www.mijnwebsite.nl blijft staan.

Kan iemand mij helpen?

P.S. ik heb al een a-record geprobeerd maar dat werkte niet omdat je in een a-record alleen kunt linken naar een ip adres en niet een specifieke map erachter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem van het verspringen van domein.nl/wordpress naar jouwipadres/wordpress komt omdat je hem waarschijnlijk hebt geinstalleerd vanuit jouwipadres/wordpress.

Wordpress heeft dan de instelling overgenomen van wat er op dat moment in je adresbalk stond.

Je zou een configuratiebestand moeten openen (een php bestandje). Deze staat (denk ik) in de map wordpress. En heeft waarschijnlijk de naam configuration.php of iets dergelijks.

In dit bestandje staan een aantal configuratieitems zoals de gebruikersnaam en wachtwoord voor je database. En ook de "baseurl"

De baseurl zal denk ik ingesteld staan als jouwipadres. Als je dit aanpast naar jouwdomeinnaam.nl en je gaat dan naar je domeinnaam toe, dan zou hij in theorie niet meer naar jouwipadres/wordpress moeten gaan.

Ik hoop dat je eruit komt, anders kun je me altijd een privé berichtje sturen. Dan kan ik je misschien helpen.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt van je dns instellingen af.

Ik vermoed dat je wordpress lokaal host en je domeinnaam ergens anders gehost is en doorlinkt naar jou pc?

Is de dns van het domein ingesteld op jouw extern ip adres ?

Of html file op hosting van andere server met iframe naar jouw ip. Maar dat is niet zo'n propere oplossing...

Tim

Tv-It.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.