Ga naar inhoud

Type netwerk voor draadloze telenet-verbinding ?


Cujo

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een reden waarom mijn PC meermaals 'bevriest'. Via uitsluiting wil ik uiteindelijk de oplossingen vinden, vandaar dat ik ook even advies wil over mijn netwerk connectie.

Ik heb een Telenet-GoldShake, en heb dus modem/router ook via Telenet, en een alleenstaande PC.

Er is een draadloze verbinding ingesteld met WEP-beveiliging (initieel door de installateur).

Als 'type netwerk' is er voor 'homegroup' gekozen, maar ik twijfel er momenteel aan of dit de juiste configuratie is, daardat ik de Help-informatie van Windows gelezen heb en ze daar voor losstaande PC's precies "Openbaar Netwerk" aanraden.

Dikwijls lees ik ook dat je WEP-beveiliging beter kunt vergeten en dat je beter voor WPA(2)-beveiliging kiest. Maar op de Support site van Telenet spreken ze blijkbaar enkel nog maar van WEP.

Wat zijn jullie aanbevelingen/beste keuzes om veilig draadloos te internetten ?

D-link Router & Access Point: DWL-G700AP, DWA-547

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

WPA(2) beveiliging is beter.

Gezien je DWA-547 hebt kan je ook beter voor WPA kiezen.

Anderzijds hebt je een snelle draadloos netwerkkaart van het type N terwijl je een access-point hebt van de G type.

Niet dat het erg is maar de signaal van G type is minder sterk dan een N type.

Voor windows 7 kies je best voor thuisnetwerk.

Ga naar netwerkcentrum

Zie je daar thuisnerwerk bij uw router?

[ATTACH]10714[/ATTACH]

post-6829-1417704401,5743_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, hoe zie je dan dat het niet OK is ? Ik dacht dat het reeds goed was omdat er WEP stond en bij de verbinding zelf geen uitroepteken als teken van onbeveiligd stond.

Moet er dan iets anders staan bij "Geen verificatie (open) ?

Ik zal morgen opnieuw configureren en dan direct voor WPA2 gaan dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wat aan de sukkel geweest. Ik kon in de handleiding niet direct instructies vinder over hoe WPA in te stellen en heb dan maar geprobeerd om terug WEP in te stellen. Ik voer alles uit zoals in de handleidingen staat, alleen blijft er Geen verificatie (open) staan...

Kan ik ergens instructies vinden om WPA in te stellen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik de handleiding op bladzijde 5 kan je alleen WEP als beveiliging instellen.

Uw access-point ondersteund dus alleen WEP

Doe het zo:

Op bladzijde 4 bij SSID geeft je een ander naam bijvoorbeeld: Linkacc

Op de volgende bladzijde zet je WEP op Enabled

Kies 128 bits

Geeft bij Key een netwerksleutel en schrijft het op.

Klik op volgende en dan restart

Nu maakt je vanuit windows een verbinding met de access-point en windows zal u vragen om de netwerksleutel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.